دوستم: صلح با طالبان مهمترین وظیفه دولت است/ اگر «قیصاری» آزاد نشود دوباره کشور را ترک می کنم!

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان که پس از 14 ماه تبعید غیر رسمی در ترکیه به کابل بازگشته است گفت: پیگیری پروسه صلح مهمترین وظیفه دولت است.

 

دوستم: صلح با طالبان مهمترین وظیفه دولت است/ اگر «قیصاری» آزاد نشود دوباره کشور را ترک می کنم!به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان که پس از 14 ماه حضور در ترکیه به کابل بازگشت طی سخنانی از معترضین شمال این کشور خواست تا دست از اعتراضات بردارند و وضعیت را به حالت عادی برگردانند.

جنرال دوستم پس از بازگشت به کابل در یک نشست خبری از هواداران خود خواست که ادارات دولتی، بنادر تجارتی و شاهراه‌ها در شمال افغانستان که در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری و تبعید غیر رسمی دوستم مسدود شده بود را بار دیگر باز کنند.

دوستم تاکید کرد که نظام‌الدین قیصاری به زودی آزاد می‌شود و اگر مشکل قیصاری حل نشود وی بار دیگر از کشور می‌رود.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به مساله صلح با طالبان افزود: مساله مذاکره با طالبان یا پروسه صلح مهمترین وظیفه دولت است.

وی اضافه کرد که من به عنوان معاون رئیس جمهور این وظیفه را برای دولت، رئیس جمهوری و شورای امنیت مهمتر می دانم.

جنرال دوستم گفت: صلح با نشستن در خانه حاصل نمی‌شود و نیاز به یک تصمیم قاطع دارد.

وی در پایان صحبت های خود از کشور ترکیه نیز قدردانی کرد و افزود که در یک سال و سه ماه گذشته همان حرمتی که در افغانستان برخوردارم، همان حرمت را از طرف حکومت و ملت ترکیه نیز داشتم.

گفتنی است که جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پس از تیرگی روابط با اشرف غنی در ماه ثور/ اردیبهشت سال گذشته در یک تبعید غیر رسمی در ترکیه اقامت داشت و روز گذشته با استقبال مقامات و هواداران خود پس از 14 ماه به کابل بازگشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار