در مقایسه با سال گذشته؛

کاهش 30 درصدی سهمیه آب کشت و صنعت های نیشکر خوزستان

استاندار خوزستان گفت: سهمیه آب کشت و صنعت های نیشکر خوزستان در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در بازدیدی که از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا انجام داد، با اشاره به وضعیت کم آب در این استان و سهمیه بندی آب کشت و صنعت های نیشکر اظهار داشت: سهمیه آب این مجتمع تولیدی در مقایسه با سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

وی اذعان کرد: کشت و صنعت نیشکر دهخدا یکی از 7 مجتمع نیشکری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان است که بخشی از مزارع آن به دلیل خشکسالی و کم آبی دچار آفت زدگی و خشکی شده اند.

شریعتی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مزارع این کشت و صنعت به دلیل کم آبی دچار تنش و مشکلات شده بیان داشت: یکی از دلایلی که موجب شده کشت و صنعت دهخدا بیشترین آسیب را در میان کشت و صنعت های نیشکر در خوزستان ببیند این است که تنها از رودخانه دز آب دریافت می کرد در حالیکه کشت و صنعت های دیگر نیشکر از رودخانه کارون هم آب می‌گرفتند برای همین شرایط بهتری داشتند.

استاندار خوزستان، یکی دیگر از دلایل تامین نشدن آب این کشت و صنعت، بروز مشکل بی آبی در پایین دست خوزستان عنوان و تصریح کرد: به همین دلیل مجبور بودیم آب را به پایین دست برسانیم.

نماینده عالی دولت در استان نیشکر را کالای ایرانی دانست و افزود: تولید این محصول وابستگی ما را به خارج کم می کند و از سوی دیگر اشتغال خوبی برای مردم منطقه ایجاد کرده است، بطوری که وقتی امروز به مزارع نیشکر آمدیم بیش تر کشاورزان آن اذعان کردند که معیشت خود را از این طریق می گذرانند و معیشت و بقای خانواده آن ها به نیشکر وابسته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: کسانی که ضد نیشکر تبلیغ می‌کنند بدانند که این صنعت 20 هزار شغل مستقیم برای مردم خوزستان ایجاد کرده است.

غلامرضا شریعتی در ادامه با بیان اینکه در تابستان امسال همراهی خوبی در زمینه مصرف آب و برق از سوی همه اقشار شاهد بودیم اظهار کرد: قسمت عمده فصل تابستان که همه نگران بودند بحران جدی برای خوزستان ایجاد کند سپری شد و امیدواریم بقیه آن نیز با کمک یکدیگر مدیریت و سپری شود.

وی بیان داشت: خشکسالی مختص صنف خاصی نیست و همه باید آن را تحمل کنند تا نه نیشکر و نه نخیلات و آبزی پروری خوزستان نابود نشود.

انتهای پیام/گ

سهمیه بندی آب در مجتمع کشت و صنعت نیشکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.