سرگردانی هزاران مسافر در پی اعتصاب خلبانان در چند کشور اروپایی

اعتصاب خلبانان و کارکنان بخش پرواز شرکت هواپیمایی ایرلندی رایان ایر موجب لغو صد‌ها پرواز و سرگردانی هزاران مسافر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا،  اعتصاب خلبانان و کارکنان بخش پرواز شرکت هواپیمایی ایرلندی رایان ایر در ایتالیا و چند کشور دیگر اروپایی موجب لغو صد‌ها پرواز و سرگردانی هزاران مسافر شده است.

 به علت اعتصاب خلبانان و کارکنان بخش پرواز شرکت هواپیمایی رایان ایر، امروز روز سختی در اروپا و به ویژه در کشور‌های ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و بلژیک برای کسانی بود که قصد انجام سفر با هواپیما را داشتند.  

چهار پرواز شرکت رایان ایر امروز در فرودگاه چمپینو در رم لغو و موجب به وجود آمدن برخی از بی نظمی‌ها شد. هیچ گونه اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری اعتصاب توسط این شرکت هواپیمایی ایرلندی و لغو پرواز‌ها در ایتالیا، به آن‌ها نشده است. علاوه بر این، بی نظمی‌هایی نیز در برخی دیگر از فرودگاه‌های ایتالیا به وجود آمده است. 

بر همین اساس، تاکنون بیش از صد و سی و دو پرواز تحت تاثیر این اعتصاب قرار گرفته است. اما گروه‌ها و اتحادیه‌های مختلف زیادی به این اعتصاب بیست و چهار ساعته در ایتالیا پاسخ مثبت داده اند. این در حالی است که اعتصاب خلبانان و کارکنان بخش پرواز شرکت رایان ایر، علاوه بر امروز، فردا نیز در کشور‌های اسپانیا، پرتغال و بلژیک ادامه خواهد داشت.  

بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده، به علت برگزاری این اعتصاب، حدود ششصد پرواز در اروپا لغو خواهد شد. بدین ترتیب، شاهد لغو دوازده درصد از آمد و شد هوایی در اروپا خواهیم بود. بر همین اساس، بیش از پنجاه هزار مسافر هوایی، تحت تاثیر لغو پرواز‌ها قرار خواهند گرفت.  

در همین زمینه، فابریتسیو ماتسا یکی از اعضای اتحادیه‌های حمل و نقل ایتالیا در خصوص علت برگزاری این اعتصاب ها، به ویژه در ایتالیا، گفت: کارکنان رایان ایر خواستار برخورداری از قرارداد‌های ملی هستند که این قرارداد‌ها به قوانین ایتالیا احترام بگذارند. موضوع تضمین‌های اجتماعی، اقتصادی و بیمه‌ای (کارکنان این شرکت هواپیمایی)، از جمله مواردی هستند که در حال حاضر شاهد هیچ کدام از آن‌ها نیستیم.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار