افزایش آب خروجی از سد ایوشان خرم آباد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: میزان آب خروجی از سد ایوشان خرم آباد با توجه به افزایش دمای هوا و تبخیر شدید، از یکهزارو ۶۰۰ لیتر در ثانیه به پنج هزار لیتر در ثانیه افزایش یافت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان  گفت: با تکمیل شبکه تحت پوشش سد ایوشان، دیگر امکان رهاسازی آب مازاد از این سد برای پایین دست وجود ندارد.

وی افزود: سد ایوشان دارای اراضی هدف است و مساحت شبکه آن ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار می‌باشد و تا زمانی که شبکه آن تکمیل نشده است، امکان رهاسازی آب برای پایین دست وجود دارد.

افزایش آب خروجی از سد ایوشان خرم آباد

میرزایی گفت: سد ایوشان اکنون از نظر ذخیره آب وضعیت مناسبی ندارد و حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری آب سد برای اراضی کشاورزی پایین دست و حق آبه زیست محیطی رودخانه تخلیه و وارد حجم مرده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی، اخطاریه کتبی و برخورد‌های قضایی متاسفانه تعدادی از اهالی روستا‌های بخش‌های زاغه، چغلوندی و بیرانشهر به طور غیر مجاز اقدام به کشت برنج و سیب‌زمینی نموده و حق آبه زیست محیطی رودخانه را نیز رعایت نکرده ند.

وی بیان کرد: اعمال فشار‌های سیاسی و اجتماعی برای باز کردن دریچه سد و رهاسازی کامل ذخیره آب آن خسارتی است که در چندین سال آینده جبران نخواهد شد.

میرزایی افزود: اگر در سه سال آینده وضعیت بارش‌های لرستان در حد نرمال هم که باشد پر شدن مخزن سد ایوشان به طور کامل امکان پذیر نیست و این مساله در آینده شبکه تحت پوشش ایوشان را با چالش مواجه می‌سازد.

انتهای پیام/د

آب خروجی از سد ایوشان خرم آباد افزایش یافت

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار