بازسازی ۶۸۲ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت:کمیته امداد استان ۶۸۲ مسکن شهری و روستایی، مربوط به خانوار‌های آسیب‌دیده در زلزله استان را بازسازی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، با بیان اینکه تاکنون ۶۸۲ مورد خدمات عمرانی به خانوار‌های مددجوی استان ارائه‌شده است، گفت: در مجموع برای این واحد‌ها پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در زلزله اردیبهشت‌ماه سال گذشته هزار و ۱۳۹ واحد مسکونی مددجویان در شهرستان‌های بجنورد و مانه سملقان آسیب دیدند، گفت: از مجموع واحد‌ها مسکونی آسیب‌دیده، ۹۶۱ واحد نیازمند تعمیرات و بهسازی و ۱۷۸ واحد نیز نیازمند احداث شناسایی شدند.

اهرابی در ادامه به تحویل ۱۴۷ واحد مسکونی به مددجویان زلزله‌زده در استان اشاره کرد و اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۰ واحد مسکونی نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین بودجه تمامی آن به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت واحد‌های مسکونی خانوار‌های آسیب‌دیده در زلزله را نیز چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبارات از منابع بلاعوض و داخلی کمیته امداد این استان و همچنین منابع قرض‌الحسنه بنیاد مسکن اختصاص‌یافته است که امیدواریم با همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کار اتمام این واحد‌ها شتاب بگیرد.

همچنین دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل بیمه حوادث به خانوار‌های مددجو زلزله‌زده این نهاد اختصاص پیدا کرد که تمامی آن برای تعمیرات و ساخت واحد‌های مسکونی هزینه شده است.

اهرابی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه عمرانی مسکن در سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد شده است، افزود: برنامه سال گذشته انجام هزار و ۵۵۰ خدمات عمرانی بود که درنهایت دو هزار و ۳۲۶ مورد خدمات به خانوار‌های مددجو ارائه شد.

وی سرانه تأمین مسکن مددجویان روستایی را ۲۰ میلیون تومان و شهری ۳۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سهم کمیته امداد در تأمین قیمت تمام‌شده مسکن روستایی ۷۵ درصد و مسکن شهری ۴۵ درصد است.

انتهای پیام/آ


ارائه خدمات کمیته امداد استان به مددجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.