معظمی در گفت‌وگو باباشگاه خبرنگاران جوان:

ارز مورد نیاز تولید خودرو تأمین می‌شود/ رنو از ایران نرفته است

رئیس هیئت عامل ایدرو گفت: دلیل اصلی شروع نشدن سرمایه‌گذاری رنو در ایران این است که ما به تعهدات خود عمل نکردیم.

 ارز مورد نیاز تولید خودرو تأمین می‌شود/ رنو از ایران نرفته استمنصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: درباره بحث خودرو مسائل متعددی مطرح است و از نظر تولید، هم خودروسازان و هم قطعه‌سازان مورد توجه هستند.

وی افزود: قطعه‌سازان بایستی قطعه را تولید کرده و در اختیار خودروسازان قرار دهند، بنابراین هماهنگی بین قطعه‌سازان و خودروسازان باید وجود داشته باشد تا بتوانند خودروی مورد نیاز بازار را در تعداد مورد نیاز به بازار عرضه کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شبکه خودرو یک شبکه بسیار گسترده است، حدود 19 میلیون دستگاه خودرو در داخل کشور وجود دارد؛ تقریبا هر خانواده ایرانی دارای یک خودرو است و هر گونه نوسان و تغییر در بازار خودرو صورت گیرد، آثار آن به صورت ملموس و نزدیک در خانواده‌ها احساس می‌شود.

معظمی با اشاره به جلسه هفته گذشته سازمان گسترش با وزیر صنعت، قطعه‌سازان و خودروسازان یادآوری کرد: در جلسه مذکور برای تأمین خودرو در سال جاری برنامه‌ریزی انجام شد و بر این اساس تصویب شد که ارز مورد نیاز تولید خودرو و قطعه به طور کامل از طریق بانک مرکزی تأمین شود.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تأکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بتوانیم نیاز خودروی کشور را در سال 97 تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه در تولید خودرو در سال 97 مشکل جدی‌ نخواهیم داشت، گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش تولید خودرو داشته‌ایم و سال گذشته نیز افزایش تولید قابل توجهی نسبت به سال 95 داشتیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واردات قطعات مورد نیاز خودرو تا پایان تیر ماه مشکلی نداشته  و به صورت روان انجام شده است و این واردات می‌توانند نیاز بازار در سال 97 را تأمین کنند.

معظمی تصریح کرد: ما به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذار و ناظر واردات هستیم و این بخش خصوصی است که واردات به کشور را انجام می‌دهد از طرف دیگر خودروساز و قطعه‌ساز هر کدام تولیدات خود را انجام می‌دهند و ما تنها در این میان وظیفه نظارت و هماهنگی بین این اجزا را بر عهده داریم.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با به حق شمردن نارضایتی‌های مردم در مورد تأخیر دریافت خودرو، افزود: بعد از تغییری که در نرخ ارز صورت گرفت، یک هجوم قابل توجه و گرایش بالایی نسبت به خرید خودرو در جامعه به وجود آمد که نسبت به گذشته بسیار نامتعارف بود و تقاضای بازار را به شدت افزایش داد.

وی اضافه کرد: در این حال خودروسازان با درخواست‌های متعددی مواجه شدند و از آنجایی که برنامه‌ریزی آنها بر اساس تقاضای گذشته بازار بود نتوانستند به اندازه کافی خودرو به بازار تحویل بدهند و در نتیجه نارضایی‌هایی از این سمت ایجاد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: اکنون برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا خودروهای مورد نیاز متناسب با تقاضای بازار تولید شود.

معظمی به مردم توصیه کرد:نگرانی از کمبود خودروی داخلی در بازار نداشته باشند زیرا در چند ماه آینده به اندازه کل تقاضای بازار، تأمین خودرو خواهد شد.

ناوگان حمل‌ونقل سنگین، نوسازی می‌شود

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اقدامات سازمان ایدرو درباره طرح نوسازی ناوگان سنگین کشور، تصریح کرد: رئیس جمهور بهمن سال گذشته از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستند که بحث نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگین را دنبال کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه طرح شده از سمت دولت می‌بایست 202 هزار دستگاه در طول سه سال در کشور تأمین شود و مأموریت فوق از طرف وزیر صنعت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس آخرین گزارش تاکنون 39 هزار و 500 دستگاه ثبت سفارش در سیستم بانکی صورت گرفته و از این تعداد، 13 هزار و 500 دستگاه گشایش اعتبار شده و سفارش خرید تعلق گرفته است.

معظمی تأکید کرد: ظرف دو تا سه هفته آینده همه 4هزار و 500 دستگاه مذکور برای گشایش اقدام شده و تا چهار ماه آینده اولین خودروهای سنگین تولید شده به بازار ارائه خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه با برزیلی‌ها قراردادی در حوزه تأمین ماشین‌های سنگین نبسته‌ایم، تصریح کرد: برزیلی‌ها اعلام کردند که امکانات خوبی در این حوزه می‌توانند در اختیار ایران قرار دهند و سفیر آنها به عنوان نماینده تام‌الاختیار در این حوزه با مقامات ایرانی وارد گفت‌وگو شدند.

وی افزود: مقامات برزیلی یک فاینانس 1.2 میلیارد دلاری برای کار با ایران اختصاص داده‌اند که این مبلغ توسط بانک توسعه برزیل در جهت مشارکت شرکت‌های ایرانی و برزیلی اختصاص داده خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: برزیلی‌ها امکانات بسیار خوبی دارند و در کنار آن، رابطه تجاری و اقتصادی بین دو کشور در سال‌های گذشته همیشه گرم و دوستانه بوده است، برزیل یکی از کشورهایی است که اگر تجار ایرانی فعالیت خوبی برای گسترش مراواردات با این کشور داشته باشند می‌توانند تأمین کننده بخشی از نیازهای کشور ما باشد.

رنواز ایران نرفته است

معظمی در خصوص خروج رنو از ایران اظهار کرد: رنو از ایران نرفته است و هنوز فعال است.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در تشریح اقدامات شرکت رنو در ایران گفت: فعالیت‌های رنو در یک بخش؛ رنو پارس و فروش محصولات رنو به ایران صورت می‌گیرد و در بخش دیگر این شرکت در سالهای گذشته اظهار تمایل برای مشارکت و سرمایه‌گذاری تولید در ایران را کرده بود.

وی افزود: فعالیت‌های رنو پارس همچون گذشته در ایران ادامه دارد و این شرکت قول داده که در زمینه تأمین قطعات ماشین‌های رنو در ایران مشکلی به وجود نیاید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با سرمایه‌گذاری رنو در ایران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری رنو در ایران شروع نشده است و دلیل اصلی این موضوع این است که ما به عنوان شریک اصلی رنو نتوانسته‌ایم به تعهدات خود عمل کنیم.

معظمی اضافه کرد: قرار بر این بود که سازمان گسترش اقداماتی در جهت شروع سرمایه‌گذاری رنو انجام دهد اما این اقدامات کمی طولانی شد، اما اکنون ما به همه تعهدات خود عمل کرده‌ایم و در حال گفتگو برای شروع سرمایه‌گذاری رنو در ایران هستیم.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در رابطه با تاخیر تحویل ماشین‌های رنو پارس تصریح کرد: در مذاکراتی که با رنو صورت گرفت این شرکت تعهد کرد که به آن میزان از قطعاتی که در گذشته قرار بود برای خودروهای ایران تأمین کنند پایبند باشند.

گفت‌وگو از سمیه عرب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
ارز رو به جاي اينكه بدن پرايد بزنن كه ماشين مردمه ميدن ال نود و ٢٠٦ كه مال طبقه متوسط به بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
ماشین های ما رو تو بازار نقد فروختن بعد مسئله تحویل خودرو های ما رو با یه سود ناچیز میخوان جبران کنن
ما ماشین گرفتیم تحویل خرداد که تا بتونیم بریم زیارت امام رضا ولی هنوز تحویل ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
اونها اوراق هاشونو رو از ارز آزاد هم بیشتر میفروشن این اوراق ها خدایی اینقدر می ارزه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
الان ارز دادن و دنا رو کردند ۷۰ میلیون .یه پژو ۲۰۶ نزدیک شصت میلیون.خودروها رو احتکار میکنن و خودشون توسط عواملی که دارند قیمت بازار رو بالا میبرند.خودرو های مردم رو با چندین ماه تاخیر تحویل میدند همیشه.ارز دولتی رو بدید خود مردم شاید یکی نخواد ماشین بخره یکی نخواد بره سفر خارجی به جاش پولش رو بده
Iran (Islamic Republic of)
علوی
۱۹:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
خو دیگه نباید افزایش قیمت بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام اگر خودرو سازان ماشین به بازار عرضه نمی کنند واردات را آزاد کنید تا مردم بتوانند از ماشین های روز دنیا بدون دادن تعرفه‌های واردات استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
✅ یک نماینده مجلس: ممکن است، مجبور شویم دلار ۷ هزار تومانی را ۷۰ هزار تومان بخریم!



تورم سهمگینی در راه است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
خداوند خودش به حال ما مردم دلش بسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
اگه یه سر به سایت ایرانخودرو سایپا بزنید
متوجه میشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
سایت محصولات سایپا و ایرانخودرو باز نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
سایت محصولات سایپا و ایرانخودرو باز نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
الان رنو برای فروش است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
کارخانجات سرمایه داران رو باید مصادره کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
باید با رانت خواران برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
همش حرف حرف حرف...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
حیف !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
چرا فقط برای صنعت خودرو که در دسته عده افراد خاص ارز تامین میشه اونم برای تولیدات بی کیفیت و با تکنولوژی از رده خارج !!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
چرا بایستی انحصار خودرو همچنان باقی بماند ؟؟؟
وقتی که نه خودرو با کیفیت و تکنولوژی روز تولید میشن اختلاف مصرف سوخت در خودروهای تولید داخل و خارج بازای هر 100 کیلومتر 7 لیتر یعنی اگر سالیانه یک میلیون خودرو با تکنولوژی قدیم تولید بشه بازای هر خودور برای هر 100 کیلومتر میشه روزانه 7 میلیون لیتر که داره نابود میشه ! 7000000*80 سنت =5600000 دلار * 365 روز= 2044000000 دلار درصورتیکه تعداد خودرو موجود بی کیفیت ده برابر است
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
تا پارسال قیمت خودرو ارزون بود الا رو به افزایشه خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
باید حال چطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
خوشا به حال اونایی که پولدار هستندخودرو های خارجی سوار میشند
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۹:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
من خودم و چندین نفر دیگرتو رنو کار میکردم الان بیکار شدم چون دیگه رنو تو ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
که چی بشه ؟ که باز اونها خودرو بی کیفیت و با قیمت بالا بدند دست مردم .فقط خودرو سازها پولدار دار تر میشوند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
اگرخودروسازی ماصنعت بومی ماست پس چراباکوچکترین مشکلات خارجی قیمت خودروی داخلی سربه فلک میکشه .ازاون طرفم هیچکس نیست به این وضع خودروسازهای داخلی پایان بده. ؟؟؟؟
آخرین اخبار