لغو ۲۵۰ پرواز در پی اعتصاب خلبانان آلمانی

پس از آنکه خلبانان آلمانی شرکت هواپیمایی رایان ایر از پیوستن به جنبش اعتصاب اروپایی خبر دادند،۲۵۰ پرواز از مبدأ و به مقصد آلمان لغو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه خلبانان آلمانی شرکت هواپیمایی ارزان قیمت رایان ایر روز چهارشنبه از پیوستن به جنبش اعتصاب اروپایی در روز جمعه خبر دادند، رایان ایر از لغو ۲۵۰ پرواز از مبدأ و به مقصد آلمان خبر داد.

این شرکت هواپیمایی ایرلندی پیش از این از لغو ۱۴۶ پرواز به دلیل اعتصاب خلبانان در تاریخ ۱۰ اوت در سوئد، بلژیک و ایرلند خبر داده بود.  

رایان ایر با وجود این در کنفرانس خبری در فرانکفورت وعده داد باید تقریبا ۸۵ درصد از ۲۴۰۰ پرواز این شرکت هواپیمایی در آن روز انجام شود. این شرکت هواپیمایی با وجود این به تعداد کل مسافرانی که در بحبوحه مسافرت‌های تابستانی از این اعتصاب آسیب می‌بینند، اشاره‌ای نکرد.  

کنی جیکوب، مدیر بخش بازاریابی رایان ایر گفت: " ما از تصمیم اتحادیه خلبانان آلمان برای پیوستن به این اعتصاب که ضرورتی ندارد، متأسفیم. "

اتحادیه خلبانان آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد به جنبش اعتصاب اروپایی می‌پیوندد. این اتحادیه رایان ایر را به " تمایل نداشتن برای مذاکرات واقعی درباره دستمزد‌ها " متهم می‌کند.  

 رایان ایر اعلام کرد به رغم پیشنهاد کنوانسیون جمعی که در تاریخ سوم اوت- سه روز پیش از پایان ضرب الاجلی که اتحادیه آلمانی تعیین کرده بود- بازنگری شد، اتحادیه خلبانان آلمان تصمیم گرفته است، درگیر شود. بنابر اعلام رایان ایر این اتحادیه روز سه شنبه با برگزاری دوری از مذاکرات مخالفت کرده است.  

جیکوب در بیانیه‌ای اعلام کرد " خلبانان ما بهترین شرایط کاری را در آلمان دارند. حقوق آن‌ها می‌تواند به ۱۹۰ هزار یورو در سال برسد و آن‌ها امسال ۲۰ درصد افزایش حقوق را دریافت کرده اند. "

این جنبش اجتماعی که نزدیک به ۴۸۰ خلبان در نزدیک به ۱۰ فرودگاه آلمان را در بر می‌گیرد از روز جمعه آغاز خواهد شد و روز شنبه ۱۱ اوت پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار