کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری به خاطر شفافیت هرچه بیشتر از تکنالوژی استفاده خواهد شد.

کمیسیون انتخابات: انتخابات «ریاست جمهوری» به صورت الکترونیک برگزار خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که به دلیل کمی وقت، استفاده از تکنالوژی در انتخابات مجلس ممکن نیست اما در انتخابات ریاست جمهوری به خاطر شفافیت هرچه بیشتر از تکنالوژی استفاده خواهد شد.

عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اظهار داشت که استفاده از تکنالوژی، بهترین گزینه برای تامین شفافیت در انتخابات می باشد اما به دلیل کمی وقت، استفاده از تکنالوژی در انتخابات مجلس ناممکن است.

وی افزود: طرح استفاده از تکنالوژی برای نخستین بار از سوى کمیسیون مستقل انتخابات پیشنهاد شد، اما بنابر ملحوظات متعددی از جمله عدم اشتراک و علاقمندی شرکت های نامدار و معتبر بین المللی، طولانی بودن پروسه تدارکاتی، مسائل مالی و عدم حمایت کافی جوانب ذی دخل به نتیجه مطلوب نرسید.

به گفته او، تا زمان برگزاری انتخابات مجلس حدود ۷۰ روز بیشتر باقی نمانده و در این مدت تدارک و تطبیق برگزاری انتخابات الکترونیک عملی نمی باشد.

صیاد تصریح نمود: کمیسیون مستقل انتخابات فیصله کرده است که به خاطر تامین شفافیت بیشتر، در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است به تاریخ ۳۱ حمل/ فروردین سال ۱۳۹۸ برگزار گردد از تکنالوژی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد که کمیسیون به منظور عملی سازی تصمیم استفاده از تکنالوژی، رایزنی های خویش را با جوانب حکومت و جامعه جهانی آغاز کرده است تا این نهادها با توجه به موضوعات تدارکاتی، کمی وقت و فصل سرما بودجه لازم را برای این امر مهم هرچه عاجل اختصاص دهند، تا کمیسیون بتواند تجهیزات و وسایل مورد نیاز را فراهم سازد.

به گفته وی، در انتخابات های گذشته به خاطر فرستادن اوراق رای زیاد به مراکز، صندوق هاى رای پر میشد اما در انتخابات پیش رو به اوراق اضافی نیاز نیست؛ چون در هر مرکز تعداد رای دهندگان مشخص است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.