۳۵ نامزد انتخابات پارلمانی از فهرست نهایی حذف شدند

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که پس از بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پارلمانی، ۳۵ نفر را از فهرست نهایی نامزدها حذف کرده است.

۳۵ نامزد انتخابات پارلمانی از فهرست نهایی حذف شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که پس از بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پارلمانی، ۳۵ نفر را از فهرست نهایی نامزدها حذف کرده است.

مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان در نشست خبری اعلام کردند که  نتایج بررسی‌های این کمیسیون درباره نامزدان انتخابات پارلمانی این کشور پایان یافته است.

بر اساس گفته‌های این کمیسیون، 35 نفر از نامزدان انتخابات پارلمانی افغانستان به دلایل گوناگون از فهرست نهایی حذف شده‌اند.

مسئولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کردند که پس از بررسی شکایت‌های مردم علیه نامزدان انتخابات پارلمانی، این فهرست نهایی را به کمیسیون انتخابات ارسال کرده است.

با این وجود، هفته گذشته نیز «عبدالعزیز آریایی» رئیس کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان در فیسبوک نوشته بود که این کمیسیون پس از بررسی 230 شکایت نام 25 نفر را حذف کرده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان پیش از این گفته بود که 2396 نفر در مجموع برای رقابت در انتخابات پارلمانی افغانستان ثبت نام کرده‌اند.

پارلمان افغانستان 249 عضو دارد که بر اساس قانون اساسی این کشور، 67 کرسی آن سهمیه اختصاصی زنان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار