اتمام بخش اعظم پروژه های نیمه تمام کرمان طی امسال

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از اتمام بخش اعظم پروژه های نیمه تمام ورزشی استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه مشترک شورای اداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان بافت که در دهستان فتح آباد این شهرستان برگزار شد، با اعلام اینکه حوزه ورزش و جوانان در بخش های مختلف عملکرد خاص خود را دارد، گفت: در بحث ورزش حوزه ورزش قهرمانی و همگانی و در بخش جوانان بحث سمن های جوان و مشارکت ها مطرح هست.

وی ضمن تبریک هفته مشارکت ها و ازدواج، افزود: در بحث ورزش یکی از اتفاقات مثبتی که در برنامه ششم رخ داد، این بود، با همت وزارت ورزش و جوانان و لطف نمایندگان مجلس، بحث بودجه 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش همگانی تصویب شد که در این زمینه از هر 10 نماینده استان کرمان، جای بسی تقدیر دارد.

امیری خراسانی با اعلام اینکه متأسفانه طی سال گذشته فقط 54 درصد از این 27 صدم درصد نقد شد، تصریح کرد: این میزان طی سال 97 در حدود 67 درصد است که با آن، به لطف خداوند، بخش اعظم پروژه های نیمه تمام ما طی امسال به اتمام می رسد.

وی با اعلام اینکه شروع و استارت پروژه ی صفر ممنوع است و ما نمی توانیم پروژه جدید شروع کنیم، یادآور شد: برای سال 98، به احتمال زیاد پروژه های نیمه تمام ما به اتمام رسیده و می طلبد در شورای برنامه ریزی شهرستانی با دید و نگرشی که وجود دارد، پروژه های جدید بر اساس، جغرافیایی، جمعیت و نیازمندی آن رشته های خاص تعریف شود.

امیری خراسانی با بیان اینکه اگر مروری بر سطح استان داشته باشید، می بینید پروژه هایی تعریف و ساخته شده است که هم اکنون خاک می خورند و هیچ استقبالی از آنها صورت نگرفته است، از مسئولان شهرستانی خواست: پروژه هایی تعریف شود که برای مردم و جوانان قابل استفاده باشد.

وی بیان داشت: یکی از اتفاقات خوب، بحث ورزش همگانی است که خوشبختانه در شهرستان بافت به نحو احسنت این کار پیش می رود و من از تمام کسانی که در این زمینه  فعال هستند، تشکر ویژه دارم.

امیری خراسانی گفت: در جشنواره روستایی و عشایری که طی عید نوروز 97 رخ داد، هیئت شهرستان بافت، از نظر کیفی و تعداد مخاطبانی که شرکت کردند، رتبه ی دوم در سطح استان را گرفت که امیدوارم این اتفاق به نحو احسنت جلو برود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: در بخش قهرمانی نیز یکی از اتفاقات مهمی که در بحث ورزش استان کرمان رخ داده، حضور کاروان ورزشی استان کرمان در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزیست.

امیری خراسانی تصریح کرد: شنبه 27 مرداد جاری، افتتاحیه هیجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزیست که با لطف خداوند، همت مسئولان و تلاش و زحمات مربیان و ورزشکاران، استان کرمان 22 نماینده در این رقابت ها دارد.

وی این آمار را بی سابقه دانست و یادآور شد: این بهترین کاروان ورزشی استان کرمان در ادوار تاریخ است.

امیری خراسانی بیان داشت: بر اساس سند توسعه ورزش قهرمانی که 31 تیرماه 96 با حضور وزیر ورزش در کرمان رونمایی شد، یکی از اهداف کوتاه مدت ما رقابت های آسیایی و پاراآسیایی 2018 بود که خوشبختانه به آن دست پیدا کردیم و هم اکنون هدف کوتاه مدت بعدی ما المپیک 2020 است.

 وی با اعلام اینکه در پارااُلمپیک نماینده های زیادی داریم، یکی از آنها را پیمان نصیری افتخار کشور، استان و شهرستان بافت دانست و ابراز امیدواری کرد: شاهد حضور نمایندگان بیشتری در بازی های المپیک نیز باشیم و این اتفاق در بخش قهرمانی هم بیفتد.

امیری خراسانی به دو بحث خانه روستایی و پکیج ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان اشاره کرد و گفت: در بحث خانه روستایی تا روز شنبه 27 مرداد جاری باید مکان این خانه های روستایی در شهرستان بافت مشخص شود تا تجهیزاتشان توزیع شود و بحث پکیج ورزشی نیز سهمیه بندی در بین روستاهاست که باید روستاهای موردنظر پس از مشورت با فرماندار، کارکنان و نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی مشخص گردند تا پکیجی که از سوی خود اداره کل ورزش استان در نظر گرفته شده، در اختیار روستاهای مورد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث سمن های جوان، ابراز امیدواری کرد: تعداد سمن های جوان شهرستان بافت افزایش یابد، و در این زمینه از فرماندار خواست: جوانان بیشتری را برای تشکیل سمن، سوق دهند.

امیری خراسانی افزود: سازمان های مردم نهاد با حرکت های خودجوش و داوطلبانه گره گشای خیلی ازمشکلات هستند و ما باید به سمتی برویم که کارهای اداری و دولتی را کنار بزنیم و کار را به دست خود مردم بسپاریم.

وی یادآور شد: در بحث ورزش و جوانان، ما گام هایی را در این خصوص برداشته ایم و مدیریت بخشی از امور را به دست خود جوانان و مردم سپرده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه در حوزه ورزش و جوانان حرف بسیارست، کمبودها زیاد است و ما هر کار هم که برای مردم این شهرستان و استان انجام دهیم، باز هم کم کرده ایم، بیان داشت: همین جا شرمنده ی همه ی این عزیزان هستم و امیدوارم طی سال های آتی اتفاقات مثبت تری رخ دهد.

 امیری خراسانی گفت: اگر به آمار نگاه کنیم، به جرأت می توانیم بگوییم سال 96، چه برای شهرستان بافت، چه دیگر شهرستان ها و در مجموع، کل استان در زمینه ی کمی و کیفی در همه ی حوزه ها رشد چشمگیری داشته است.

وی به چند نمونه ی بارز در این زمینه اشاره کرد و افزود: در سال 95، اداره کل ورزش استان در بین 31 استان کشور رتبه ی 28 را در اختیار داشت که به لطف خداوند و همت همه ی عزیزان در استان به ویژه شهرستان ها، در سال 96، ما رتبه ی سیزدهم را کسب کردیم که این 15 پله رشد را نشان می دهد و با این رقم، از نظر رشد عملکرد، رتبه ی اول را در کشور به دست آوردیم.

امیری خراسانی تصریح کرد: در هفته ی جوان ( در اردیبهشت ماه )، کرمان از نظر برنامه های کمی و کیفی که برای جوانان برگزار کرده بود، استان برتر کشور شد.

وی یادآور شد: همین حضور 22 نماینده ی کرمان در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا هم نشان دهنده ی این است که همه دست به دست هم داده اند تا استان پله های ترقی را طی کند.

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد: با رفع سختی ها و کمبودهای حوزه ی ورزش و جوانان، شاهد موفقیت بیشتر در همه ی حوزه ها برای استان و کشور باشیم.

در این نشست با اهدای لوح تقدیری از سوی فرماندار و نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی از امیری خراسانی به واسطه عملکرد شایسته در حوزه ورزش و جوانان تجلیل شد.

انتهای پیام/ب

جلسه مشترک شورای اداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان بافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار