دفع حملات به شناور‌ها با«سامانه دفاع نزدیک»/ اولین ناوشکن ارتش به «فالانکس ایرانی» تجهیز شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره تجهیز اولین ناوشکن ایرانی به «سامانه دفاع نزدیک کمند» توضیحاتی را ارائه داد.

دفع حملات به شناور‌ها با به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به آخرین وضعیت ساخت سامانه دفاع نزدیک کمند فالانکس ایرانیگفت: هر شناور رزمی برای اینکه از خودش دفاع کند نیاز به چند لایه دفاعی دارد و معمولا شناور‌ها در مقابل پرتابه‌ها و درمقابل سکو‌هایی که می‌خواهند آن را هدف قرار دهند، نیاز به یکسری تجهیزات دارد. برخی از آن‌ها آفندی و برخی پدافندی هستند.

وی افزود: هر شناور برای اینکه در جنگ موفق باشد یکسری سلاح‌هایی دارد که دشمن را از دور هدف قرار می‌دهد و یکسری سلاح‌هایی هم دارد که اگر دشمن او را مورد هدف قرار داد، بتواند آن را خنثی کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: از جمله آن سلاح‌ها می‌توان به تجهیزات جنگ الکترونیک اشاره کرد که می‌تواند سکو‌های دشمن را از دور دچار اختلال کند. یا پرتابه‌های هوشمند مثل موشک‌های کروز را منحرف کند و باز در لایه‌های مختلف، سامانه‌های توپخانه‌ای وجود دارد که موشک‌های کروز را از فاصله ۲۴ مایلی منهدم می‌کند. در یک لایه نزدیک‌تر، ابزار فریب دهنده موشک‌ها مثل چف و ... هستند و در نزدیک‌ترین لایه یعنی در فاصله ۲ کیلومتری، سامانه دفاع نزدیک قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:جدیدترین ناوشکن ایرانی تا پایان آذر ماه الحاق می‌شود 


دریادار خانزادی ادامه داد: از این فاصله (۲ کیلومتری) هر هدفی که به ناو نزدیک شود، سلاح‌های هوشمند دفاع نزدیک با نواخت تیر بالا که معمولاٌ نواخت تیر آن بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ گلوله در دقیقه می‌باشد، هدف را منهدم می‌کند. "سامانه کمند" از این دست سامانه‌های دفاعی است. ساخت سامانه دفاع نقطه‌ای و دفاع نزدیک در دنیا در اختیار چند کشور بیشتر نیست که الحمدلله وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به این توانمندی دست یافته و قطعاٌ به واسطه ابعاد و اهمیت و وزن شناورها، فعلا نیاز نیست که این سامانه روی هر شناوری نصب شود و بیشتر قرار است روی شناور‌هایی نصب شود که در آب‌های عمیق و دور دست مأموریت انجام می‌دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تست‌های ساحلی و دریایی سامانه دفاع نزدیک کمند، با موفقیت انجام شده است، گفت: این سامانه هم‌اکنون روی یکی از ناوشکن‌ها نیز نصب عملیاتی شده است و روی ناوشکن دوم هم به زودی نصب می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

تجهیز اولین ناوشکن ایرانی به «سامانه دفاع نزدیک کمند»

برچسب ها: وزارت دفاع ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
درود بر ارتش جمهوری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
ما شاعالله دریا دار خانزادی چقدر هم خوش تیپ وبا ابهته چهره با ثلابت ایشان برازنده و شایسته فرماندهان شجاع وامیران ارشد سپاه اسلام هستش ،موفق باشی دریادار ایرانیان از هر قوم وطایفه همه پشتیبان ارتش وسپاه شجاع ودلیران سلحشوران هستند ،خداوند پشت وپناهتان باشد ،وموفق باشید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
ایول دارین دمتون گرم خدا قوت
آخرین اخبار