مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی:

سرانه آموزشی برای هر دانش آموز در سطح استان ۴ مترمربع است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت:سرانه آموزشی برای هر دانش آموز در سطح استان ۴ مترمربع است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛قهرمان رحمانی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در آیین افتتاح هنرستان کشاورزی باروق گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور بر روی گسل‌های زلزله تمامی مدارس استان با رعایت تمام اصول مقاوم در برابر زلزله ساخته می‌شوند تا آسیبی دانش آموزان را تهدید نکند.

رحمانی گفت: پروژه‌ای که امروز شاهد افتتاح آن هستیم با ۶۶۰ متر مربع زیربنای ساختمان آموزشی، ۷۵۱ متر مربع زیربنای کارگاه آموزشی و ۵۰۰ متر فضای سالن ورزشی است که با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است که در تکمیل این پروژه مساعدت‌های محبی نیا نمیانده میاندوآب در مجلس هم چشمگیر بود که توانستیم از بنیاد برکت ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه جذب کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۴۵ پروژه آموزشی با ۲۳۰۰ کلاس درس در سطح استان در حال ساخت داریم که برای تکمیل این پروژه ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم تا این پروژه‌ها تکمیل و تحویل دستگاه بهره بردار شود.

وی ادامه داد در حوزه میاندوآب ۲۴ پروژه اموزشی در حال اجرا داریم که برای تکمیل این پروژه‌ها در سطح شهرستان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است و با توجه به تخصیص اعتبار در سال ۹۶، توانستیم ۵۹ مدرسه را با ۳۱۰ کلاس درس و ۸ باب سالن ورزشی جمعا با اعتباری ۶۸۴ میلیارد ریال را در سطح استان به مرحله بهره برداری برسانیم که در هفته دولت و مهرماه امسال افتتاح خواهند شد.

قهرمان رحمانی گفت: از مجموع ۶۷ پروژه سطح استان ۱۲ پروژه شامل ۱۰ مدرسه با ۸۷ کلاس درس با هزینه ۱۷۴ میلیارد ریال و دو باب سالن ورزشی با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال ساخته و تحویل آموزش و پرورش میاندوآب شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه متوسط سرانه آموزشی در کشور ۵/۱۸ متر مربع برای هر دانش آموزاست، گفت: این رقم برای آذربایجان غربی ۴/۰۵ مترمربع برای هر دانش آموز است و ۴۵۵۰ کلاس درس در سطح استان نیاز داریم تا به سرانه استاندارد آموزشی برسیم و خوشبختانه سرانه آموزشی در میاندوآب از متوسط استانی در وضعیت بهتری قرار دارد برای هر دانش آموز ۴/۴۳ مترمربع محیط آموزشی وجود دارد، ولی همچنان جا دارد برای رسیدن به سرانه استاندارد تلاش‌های مضاعفی انجام شود.

وی گفت: در سال ۹۶ آذربایجانغربی توانست با ساخت و تحویل ۴۲۸ کلاس درس رتبه چهارم کشوری را از این حیث بدست آورد و در ۶ ماهه اول امسال هم ۳۱۰ کلاس تحویل سیستم آموزشی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به حادثه تلخ شین آبادرا عامل محرک طرح استاندارد سازی مدارس عنوان کرد و گفت: در سطح استان ۴۰۸ مدرسه با ۱۷۲۷ کلاس درس را در حال استاندارد سازی هستیم که این طرح هم ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و سیمستم گرامایشی این مدارس استاندارد شده است و برای تکمیل این طرح ۳۸۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/م

افتتاح پروژه های آموزشی در میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.