معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه؛

باید معلمانی‌ با هوش در کلاس‌های درس حاضر شوند/ دنیا در صدد تربیت‌ انسان توسعه یافته است

نمکی گفت: باید افرادی با انگیزه، صبور و با هوش را در حرفه معلمی جذب کنیم.

باید معلمانی‌ با هوش در کلاس‌های درس حاضر شوند/ دنیا در صدد تربیت‌ انسان توسعه یافته استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید نمکی‌ معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه در نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی، پردیس‌ها و واحدهای‌ تابعه‌ دانشگاه فرهنگیان که امروز در پردیس‌ نصیبه‌ برگزار شد اظهار کرد: امروزه انسان توسعه یافته هدف نهایی توسعه را نشان می‌دهد و در مقابل انسان توسعه نیافته مبانی و زیرساخت‌ها را هدر می‌دهد، از این رو تنها راه نجات آموزش، تبدیل نیروی انسانی به سرمایه است.

وی ادامه داد: دنیای امروز در حال تربیت‌ انسان توسعه یافته است و اعتقاد دارم این توسعه یافتگی‌ از مدرسه آغاز می‌شود.

نمکی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، اظهار کرد: کشورها به سرمایه‌گذاری در امر توسعه توجهی ویژه‌ دارند و یکی از مشکلات آموزش عالی تربیت افرادی است که مهارت لازم برای ورود به عرصه‌های مختلف را ندارند، بنابراین برای رفع این خلأ‌ باید مهارت‌آموزی را در نظام تعلیم و تربیت جای دهیم.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: فعالیت دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای هدایت شود که در خدمت تربیت نسل‌های آینده باشند و بر همین اساس باید در نظام آموزشی نیز افرادی دقیق و گزینشی صحیح در دستور کار قرار گیرد.

نمکی با تأکید بر لزوم علاقمندی افراد برای ورود به کار معلمی، گفت: معلم بی انگیزه برای کار معلمی مفید نیست، معلم باید فردی صبور بوده و از زمینه هوشی مناسبی هم برخوردار باشد، همچنین باید باهوش‌ترین معلمان را به کلاس‌های درس به ویژه دوره ابتدایی بفرستیم.

وی با اشاره به ضرورت تقویت دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: این دانشگاه می‌تواند افراد متناسب با نیازهای نظام تعلیم و تربیت را در اختیار جامعه قرار دهد.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه یادآوری کرد: آموزش و پرورش فعلی آموزش و پرورشی مناسب نیست و صرفاً محفوظات‌ را افزایش می‌دهد بنابراین باید این نگاه را در جامعه تقویت کنیم‌.

انتهای پیام/

تبدیل نیروی انسانی به سرمایه؛ تنها راه نجات آموزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار