کد خبر: ۶۶۵۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰

اگر دوست دارید خوردنی‌های دوستدار پوست را بشناسید، حتماً این مقاله را بخوانید.

چه چیزهایی بخوریم تا پوست خوبی داشته باشیمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اغلب مواد غذایی که به پوست نفع می‌رسانند در خود اسید چرب امگا 3، امگا 6، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان دارند.

تحقیقات نشان می‌دهد این مواد مغذی و ترکیبات خاص آن می‌تواند در پوست نفوذ کرده و موجب بشاش شدن و باطراوت شدن پوست شود. درواقع رژیم غذایی نقش مستقیمی در تغذیه پوست و حفظ سلامتی آن دارد.

1- ماهی‌های آب سرد شامل شاه‌ماهی، ساردین و قزل‌آلا منبع فراوان اسید چرب امگا 3 بوده و به‌خوبی به پوست نفوذ می‌کنند. همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهند. ماهی چرب ویتامین E و آنتی‌اکسیدان بدن را نیز تأمین می‌کند.

2- گردو همان مزایای ماهی چرب را دارد که به رژیم غذایی گیاهخواران نیز کمک می‌کند.گردو منبع اشباع‌نشده امگا 3 و امگا 6 است. البته زیاده‌روی در خوردن گردو باعث التهاب پوستی، خارش و اگزما می‌شود.

3- بادام غنی از اسید چرب اشباع‌نشده بوده و منبع غنی ویتامین E است. به حفظ پوست کمک می‌کند.

4- تخمه آفتابگردان مقدار زیادی روی و ویتامین E دارد و از سلول‌های پوست محافظت می‌کند.

5- دانه کتان غنی ازنوعی امگا 3 به نام اسید آلفالینولنیک/ ALA است. افزودن آن به سالاد کمک زیادی به سلامت پوست می‌کند. مصرف روغن مخصوص آن برای 12 هفته زبری و خشکی پوست را از بین می‌برد.

6- توفوی ساخته‌شده از سویا قابلیت ارتجاعی پوست را زیاد می‌کند.سویا ایزوفلاون دارد که نقش مهمی در حفاظت از پوست بازی می‌کند.

7- آواکادو حاوی ترکیبات لویتین و زاکسنتین، غنی از چربی‌های سالم و ویتامین E است.

8- روغن‌زیتون برای سلامتی پوست مفید است. اسکوالن موجود در روغن‌زیتون جلوی خشکی پوست را می‌گیرد.

9- چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام کاتچین است که جریان خون به پوست را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود سلول‌های پوستی به‌طور مرتب اکسیژن تازه دریافت کنند. همچنین با اشعه مضر UV مقابله می‌کند.

10- شکلات تیره با کاکائوی بالا می‌تواند از پوست محافظت کند. اثر ضدالتهابی نیز دارد.

11- نوشیدن آب سالم بیشتر، ساده‌ترین راه برای حفظ سلامت پوست است.

12- کاروتن و بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدانی به نام کاروتنوئیدها در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و ماندن زیاد زیر آفتاب عمل می‌کند. میوه‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز و اغلب سبزیجات منبع غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و به افزایش کاروتنوئید منجر می‌شود.

در کنار این توصیه‌ها باید از مصرف بیش‌ازحد کافئین که موجب خشکی پوست می‌شود، اجتناب کرد. مواد شیمیایی، زدن عطر روی پوست، غذاهای تصفیه‌شده و حاوی قند زیاد، روند پیری پوست را زیاد می‌کند.

منبع:خبرآنلاین

انتهای پیام/

چه چیزهایی بخوریم تا پوست خوبی داشته باشیم

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
برچسب ها
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر