رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد؛

تبین علمی دین؛ ماموریت اصلی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها/ نباید مرزی میان آموزش، پژوهش، دین و اخلاق باشد

تودیع و معارفه نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌هانیلی احمدابادی گفت: تبیین علمی دین، ارتقای بُعد معنوی دانشگاهیان، تبلیغ علمی دین و ارزش‌های اسلامی در دانشگاه‌ها از ماموریت‌های اصلی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست.

به گزارش خبرنگار حوزه به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمدابادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم تودیع و معارفه نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: نهاد مقام معظم رهبری نقش مهمی در دانشگاه ها دارد، از طرفی دیگر منویات مقام معظم رهبری باید در دانشگاه ها پیاده شود.

وی درباره مأموریت‌های نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تبیین علمی دین، که تاکید نخست رهبری بر این عنوان قرار گرفته، ارتقای بُعد معنوی دانشگاهیان، تبلیغ علمی دین و ارزش‌های اسلامی در دانشگاه‌ها از ماموریت‌های اصلی نهاد در دانشگاه‌هاست.

نیلی افزود: آنچه دانشگاه را در همه دنیا مهم و خاص کرده، علم و انسان است؛ علم نقش محوری در توسعه جوامع دارد و انسان از آن بهره‌برداری می‌کند. لذا بسیار مهم است که این انسان چگونه تربیت می‌شود و پرورش پیدا می‌کند. وظیفه دانشگاه پرورش و آموزش انسان است.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران علاوه بر قدمت و توانمندی‌هایش، مزین به ویژگی هایی چون وجود فضای تنفس و فعالیت دانشجویان است که آنها را تربیت و آماده ورود برای رهبری جامعه و عهده‌دار شدن مسئولیت‌های اجتماعی در آینده می کند، از این رو نباید مرزی میان آموزش، پژوهش، دین و اخلاق باشد و باید هرکه در دانشگاه درس می‌خواند، نه تنها در علم بلکه در اخلاق و دین هم سرآمد باشد.

نیلی افزود: یک ارتباط بسیار نزدیک و دوستانه‌ای میان دانشگاه و نهاد وجود دارد و باید گفت مرز مشخصی نیست، بلکه بیشتر سبقت در خیرات است تا رقابت؛ اگرچه ممکن است میان دانشجویان و اساتید با نهاد اختلافات ممکن فرهنگی و سیاسی وجود داشته باشد اما این مانع از همدلی میان آنها نمی‌شود.

انتهای پیام/

مراسم تودیع و معارفه نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار