۶ ورزش ساده برای رفع خستگی در محیط کار

نشستن زیاد در پشت میز اداری در طول روز قطعا به سلامتی بدن ضرر میزند اما انجام کارهای کوچک می تواند به بهبود این وضعیت کمک فراوانی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛برای ورزش کردن بهانه نیاورید! به سادگی با چند راهکار برای ورزش در محیط کار بدون اینکه اخراج شوید آشنایتان می کنیم تا به سلامتی برسید.

بدون دردسر و حتی گذاشتن وقت اضافه برای ورزش کردن هم می توان به تناسب اندام رسید. چگونه؟ چند راهکار برای ورزش در محیط کار بدون اینکه اخراج شوید را برای شما آورده ایم تا از فردا تست کنید و به سادگی در محل کار ورزش کنید و به وزن دلخواه برسید.


بیشتربخوانید : ورزش در درمان بیماری‌های روانی چه تاثیری دارد؟


با 6 ورزش ساده شروع کنید

همه ما می دانیم که نشستن پشت میز در تمام روز برای سلامتی بد است، ولی کارهای کوچکی هست که می توانید به راحتی در دفتر کارتان انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام روز پشت میز نشین نبوده اید. حرکات کوتاه کاردیو، تمرینات قدرتی و کششی، بین جلسات می تواند به بهبود آمادگی جسمانی شما در طول روز و داشتن انرژی بیشتر کمک کند. دفعه بعدی که از کار روزانه خسته شده بودید، بعضی از این ورزش ها که حتی پشت میزتان میتوانید انجام دهید را امتحان کنید.

حرکت دیپ عضله سه سر بازو(Tricep Dips)

پشت به میز بایستید. دست های خود را روی میز قرار دهید و آرنج را 90 درجه خم کنید. پاها را مقابل خود به سمت بیرون قرار دهید، سپس بازوهای تان را به آرامی صاف کنید. چند بار این تمیرین را تکرار کنید تا احساس کنید عضلات سه سربازو در حال سوختن هستند. همچنین این ورزش را می توانید در اتاق ناهار خوری یا در فضای بیرون روی نیمکت انجام دهید.

حرکت کشیدن ساق پا(Calf Raises)

با این حرکت ساق پا را همزمان کشیده و تقویت می کنید. به سادگی بایستید سپس پاشنه های پا را به سمت بالا بلند کنید تا زمانی که کامل روی انگشتان پای تان ایستاده باشید. برای حفظ تعادل می توانید دست تان را به میز یا دیوار بگیرید. این ورزش برای به جریان افتادن خون بعد از نشستن طولانی مدت و برای ساخت عضلات ساق پا عالی عمل می کند.

حرکت بالا آوردن زانو(High Knees)

هیچی چیز بهتر از یک حرکت انفجاری کاردیو نمی تواند رخوت نیم روزی را از بدن تان دور کند. اگر برای تان کمی عرق کردن مهم نیست، تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید و یک ورزش بهبود دهنده انرژی مثل بالا آوردن زانو یا دویدن درجا را امتحان کنید. این کار برای قلب تان عالی است و می توانید چندین بار در طول روز انجامش دهید.

حرکت چرخش نشسته(Seated Twist)

ورزشی عالی برای تمام کسانی است که از درد کمر یا گرفتگی گردن رنج می برند. به سادگی در حال نشسته به یک طرف بچرخید و از پشتی صندلی برای چرخاندن ستون فقرات تان استفاده کنید به صورتی که صورت تان در سمت پاهایتان باشند. این حرکت را به تعداد دلخواه به هر دو طرف انجام دهید.

حرکت کرانچ میز(Desk Crunches)

بدون اینکه فشاری را احساس کنید، با انجام حرکات کرانچ به صورت ایزومتریک به عضله های شکم خود فرم دهید. آرنج خود را روی ران پا قرار داده و سعی کنید با درگیر کردن عضلات شکم، سینه را به سمت پاها خم کنید. برای 10 ثانیه صبر کنید و دوباره حرکت را تکرار کنید. اگر یک توپ پیلاتس دارید از آن به جای صندلی استفاده کنید ( یک راه عالی برای درگیر کردن بدن تان در تمام طول روز ) و با جلو و عقب کردن توپ این حرکت را بهبود بخشید.

** کرانچ یکی از متداول‌ترین حرکات ورزشی شکم است. این حرکت عمدتاً روی عضله راست شکم کار می‌کند، اما همچنین عضله مایل را نیز تقویت می‌کند.

** شما می توانید بدون حرکت دادن عضله ها نیز خود را قوی کنید. به این روش ایزومتریک می گویند. در تمرینات ایزومتریک عضلاتتان قوی می شوند، اما حرکتی نمی کنند. می گویید چگونه؟ تصور کنید که کف دستهای تان را به مدت چند ثانیه با نهایت قدرت به طرف همدیگر فشار می دهید. در قفسه سینه و بازوها احساس فشار می کنید، اما دستهای تان اصلا تکان نخورده اند. با این کار یکی از حرکات ایزومتریک را انجام دادید.

حرکت دست های دعا کننده(Prayer Hands)

شاید آرام ترین حرکت در این لیست باشد، با انجام این حرکت احساس آرامش و راحتی بیشتری خواهید داشت، ضمن این که باعث خوش فرم شدن بازوها می شود. کف دست ها را به حالت دعا روی جلوی سینه قرار دهید، سپس تا جایی که می توانید با هر دو دست به سمت مقابل فشار بیاورید. تعجب خواهید کرد که فقط از مقاومت در مقابل قدرت بدن خود تا چه حد فشار به بدن تان وارد خواهد شد.

چند نکته مهم که در محل کار نباید فراموش کنید
1.سعی کنید به صندلی خود وابسته نباشید

حرکت کردن در محیط کار به این معنا نیست که یک ساعت در محل کار پیاده روی کنید، سعی کنید بیشتر بایستید و از هر فرصت برای نشستن استفاده نکنید، ایستادن بیشتر به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. هنگامی که می‌ایستد تمام ماهیچه‌هایی که مربوط به ایستادن هستند شروع به فعالیت می‌کنند و چربی و قند بیشتری برای تامین انرژی سوزانده می‌شوند. پیشنهاد می‌شود که هر نیم ساعت یک بار بایستید، هنگامی که با تلفن صحبت می‌کنید بایستید و حتی در نهایت می‌توانید از میزهای ایستاده استفاده کنید.

2.به خود یادآوری کنید

می‌توانید از دستبندهای ورزشی استفاده کنید که در صورت زیاد نشستن به شما اخطار می‌دهد. می‌توانید از زنگ هشدار گوشی تلفن همراه نیز استفاده کنید.

3.حرکات کششی انجام دهید

علاوه بر ایستادن حرکات کششی نیز انجام دهید. برای مثال می‌توانید از لگن خم شوید و سر را به سمت پایین قرار دهید. به این شکل همسترینگ کشیده می‌شود و جریان خون افزایش می‌یابد یا این که می‌توانید بایستید دست را پشت کمر قرار دهید کمر را به سمت عقب خم کنید، قسمت قفسه سینه را باز کنید حرکت دیگر این است که کف دست‌ها را بر روی یکدیگر قرار دهید و آرنج‌ها را تقریبا به صورت 90 درجه نگه دارید. هنگامی که دست‌ها را به هم فشار می‌دهید عضلات سینه را منقبض کنید. این حرکت بر روی شانه، سینه و عضلات سه سر کار می‌کند.

اگر می‌توانید دست‌ها را بر روی دسته صندلی قرار دهید و چند سانت بدن و پاها را از زمین و صندلی جدا کنید. این حرکت باعث قدرتمند شدن عضلات بالا تنه می‌شود و جریان خود را افزایش می‌دهد.

4.کمی پیاده روی کنید

بهتر است از پله‌ها به جای آسانسور استفاده کنید. اگر با کسی کار داشتید سعی کنید به اتاق او بروید و از تلفن یا ایمیل استفاده نکنید.

5.طرز فکر خود را تغییر دهید

کسی از شما نمی‌خواهد که از امروز 20 دقیقه‌ یوگا انجام دهید و یا با دوچرخه به محل کار بروید. از کارهای ساده شروع کنید. کمی ایستادن، راه رفتن و حرکات کششی می‌تواند سبک زندگی شما را تغییر دهد. بهتر است به ورزش ساده‌تر نگاه کنید و آن را کار پیچیده ای تصور نکنید.

6.برای چربی سوزی بیشتر از پله‌ها استفاده کنید

استفاده ساده از پله‌ها به جای آسانسور می‌تواند کالری سوزی بیشتر شما کمک کند، حتی لازم نیست زحمت عرق ریختن را به خود بدهید. مطالعات ثابت کرده‌اند، بالا رفتن از پله‌های معمولی که در دسترس همه است، کمترین تجهیزات لازم برای کمک به سلامت قلب و عروق می‌باشد. شاید هر روز صبح چند دقیقه بیشتر به اتاق‌تان برسید اما کاری به نفع بدن‌تان انجام داده‌اید.

7.برای چربی سوزی بیشتر بایستید

اخیراً توجه بیشتری به اثرات زیانبار یک جا نشستن برای مدت طولانی می‌شود. با وجود این‌که شغل بسیاری از ما ایجاب می‌کند کلاً یک جا بنشینیم، اما معمولاً می‌توانیم بهانه‌هایی برای ایستادن و قدم زدن پیدا کنیم. حین گفتگو با همکارمان در راهرو، قدم زدن تا دستگاه کپی، یا آوردن یک فنجان قهوه از اتاق استراحت می‌تواند نتایج خوبی برای سلامتی در بر داشته باشد.

8.برای چربی سوزی بیشتر کمی دورتر پارک کنید

هر روز چند صد متر بیشتر پیاده رفتن از اتومبیل تا محل کار، به تعداد قدم‌های شما اضافه می‌کند، تحقیقات نشان داده ۱۰ هزار قدم پیاده روی روزانه می‌تواند، منجر به کاهش وزن شود. هرچند ممکن است زیاد به نظر برسد اما خودتان هم از این‌که این قدم‌های اضافی، اشتیاق شما را برای بیشترکردن قدم‌های هدفمند برمی‌انگیزاند، شگفت زده خواهید شد.

9.برای چربی سوزی بیشتر دوستان و همکاران‌تان را هم تشویق به تحرک کنید

اگر جلسات گردهمایی یا ملاقات با همکاران خود دارید، چرا آن را در حال حرکت برگزار نکنید؟ قدم زدن و حرف زدن، یک تیر و دو نشان است و شما می‌توانید به تعداد قدم‌های توصیه شده، دست پیدا کنید. ثابت شده که پیاده روی، این پتانسیل را دارد تا تأثیر بزرگی روی سلامت عمومی داشته باشد، چون دست یافتنی است و به مهارت یا تجهیزات خاص و گرانی هم نیاز ندارد. ضمناً بازهم پژوهش‌ها نشان داده اگر در ورزش، همراه داشته باشیم، بیشتر هم ورزش می‌کنیم و پیاده‌روی دسته جمعی با دوستان و همکاران، تفریح خوبی است و خیلی هم خوش می‌گذرد!

منبع: سیمرغ

انتهای پیام/

ورزش در محیط کار بدون اینکه اخراج شوید!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار