انتشار نتایج تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره انتخابات ۲۰۱۶ پیش از انتخابات کنگره

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از انتشار نتایج تحقیقات این کمیته درباره پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ ظرف هفته‌های آتی خبر داد.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نتایج تحقیقات مداخله در انتخابات 2016 را بزودی منتشر می‌کندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دوین نونس، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد این کمیته در نظر دارد ظرف چند هفته آتی، تمامی رونوشت‌های مصاحبه‌های کمیته اطلاعاتی با حدود 70 نفر را، در ارتباط با تحقیقات مربوط به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهور سال 2016 منتشر کند.

نونس به شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: از حدود 70 مصاحبه‌ای که صورت گرفت، آنها که لازم است، منتشر می‌شود و به اعتقاد من این مصاحبه‌ها باید پیش از انتخابات (میان دوره‌ای کنگره) منتشر شود. قصد داریم تمامی نتایج این مصاحبه ها را طی هفته‌های آینده در دسترس عموم مردم آمریکا قرار دهیم.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با یادآوری این موضوع که اکثریت این پیش نویس‌ها دسته بندی نشده‌اند، اعلام کرد: پیش نویس‌های دسته‌بندی شده برای غیرمحرمانه شدن به رئیس اطلاعات ملی ارسال خواهد شد.

نونس تاکید کرد غیرمحرمانه کردن و افشای عمومی تمامی این پیش نویس‌ها به منظور شفاف‌سازی روند تحقیقات در حال انجام مداخله روسیه صورت می‌گیرد، زیرا اطلاعات غلط و نادرست زیادی در این باره وجود دارد و به همین علت لازم است تا این اطلاعات پیش از برگزاری انتخابات در اختیار عموم قرار گیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت که تحقیقات مربوط به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 به طور جدی به میزان محبوبیت او آسیب زده است.

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات اخیر آمریکا در حال حاضر مسئولیت انجام تحقیقات در این زمینه را برعهده دارد. مولر همچنین تبانی احتمالی ترامپ یا کمپین انتخاباتی او با اتباع روسی برای پیروزی در انتخابات را مورد بررسی قرار می‌دهد. رئیس جمهور آمریکا بارها با رد تحقیقات بازرس ویژه آن را تعقیب توهمات نامیده است. کرملین نیز بارها مداخله در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز در اواخر ماه اوت، نزدیک به دو سوم آمریکایی‌ها از تحقیقات مداخله روسیه حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار