در واکنش به هدف قرار گرفتن هواپیمای روسی؛

وزارت دفاع روسیه: اقدام اسرائیل خصمانه و غیرمسئولانه بود

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در حادثه سرنگونی هواپیمای روسی را خصمانه و غیرمسئولانه خواند.

وزارت دفاع روسیه: اقدام اسرائیل خصمانه و غیرمسئولانه بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی در حادثه سرنگونی هواپیمای روسی را خصمانه و غیر مسئولانه خواند. 

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اسرائیل را به اقدام عمدی برای ایجاد شرایط خطرناک در آسمان لاذقیه متهم کرد که این امر منجر به سرنگونی هواپیمای روسی شد.

ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره گفت: «اقدام غیرمسئولانه اسرائیل موجب قربانی شدن ۱۵ نظامی روسی شد و پاسخگویی به اقدامات خصمانه اسرائیل حق ماست.»

وی افزود: «اسرائیل فرماندهی نیرو‌های روسی را از عملیاتی که در منطقه لاذقیه انجام داد آگاه نکرده بود و ما رفتار‌های ماجراجویانه اسرائیل را اقدامی خصمانه می‌دانیم. اسرائیل به عمد در پی ایجاد شرایطی خطرناک در منطقه برآمد.»

هفدهم سپتامبر (26 شهریور) حوالی ساعت 23 همه ارتباطات با هواپیمای نظامی ایلیوشین ایل -۲۰ روسیه که در حال بازگشت به پایگاه حمیمیم در سی و پنج کیلومتری سواحل سوریه بود قطع شد. در حادثه سرنگونی این هواپیما پانزده تن از سرنشینان آن کشته شدند. قطع همه ارتباطات با این هواپیما با حمله هوایی اسرائیل به سوریه و شلیک موشک از ناو فرانسوی به سوی لاذقیه همزمان بود. فرانسه اعلام کرد با این حادثه هیچ ارتباطی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار