ترامپ نشست سران دو کره را هیجان‌انگیز توصیف کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری از نشست رئیس‌جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ استقبال کرد.

ترامپ نشست سران دو کره را هیجان‌انگیز توصیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در پیامی توییتری از نشست «مون جائه این»، رئیس‌جمهور کره جنوبی و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی استقبال کرد و آن را هیجان‌انگیز توصیف کرد.

وی نوشت: کیم جونگ اون با بازرسی‌های بین‌المللی هسته‌ای موافقت کرده است و قرار است یک سایت هسته ای و موشکی را با حضور کارشناسان بین المللی به صورت دائمی برچیند.

ترامپ در ادامه نوشت: همچنین در طول این مدت هیچ گونه آزمایش موشکی و هسته ای انجام نخواهد شد. اجساد قهرمانان همچنان در حال بازگشت به خاک آمریکا هستند. همچنین کره شمالی و جنوبی درخواست میزبانی مشترک مسابقات المپیک 2032 را ارائه کرده‌اند. بسیار هیجان انگیز است.

رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی نشستی را با هدف از سرگیری مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ به منظور عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره برگزار کردند. سران دو کره پس از دیدار در پیونگ یانگ ضمن امضای یک توافقنامه در بخش دفاعی، بیانیه ای مشترک درباره غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره منتشر کردند. این دو همچنین با انتشار بیانیه ای پیشنهاد میزبانی مشترک بازی های المپیک 2032 را مطرح کردند.

در تاریخ 12 ژوئن سال جاری میلادی دونالد ترامپ با کیم جونگ اون درباره برنامه‌های هسته‌ای پیونگ یانگ در سنگاپور ملاقات کرد. اما از آن پس به دلیل انتقادات مکرر دو طرف از یکدیگر، روند پیشروی مذاکرات کند شده است. دونالد ترامپ هم پس از برگزاری این نشست اظهارات ضد و نقیضی را درباره کره شمالی مطرح کرد. وی به محض بازگشت از سنگاپور اعلام کرد کره شمالی دیگر یک تهدید هسته ای نیست. این درحالی است که او چند روز بعد گفت کره شمالی همچنان یک تهدید غیرمعمول برای آمریکا محسوب می شود!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار