راه اندازی کتابخانه پستی در 3 شهرستان همدان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از راه اندازی کتابخانه پستی در 3 شهرستان این استان خبر داد.

راه اندازی کتابخانه پستی در 3 شهرستان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، زهرا رضوی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به راه اندازی کتابخانه پستی اشاره کرد و افزود: کتابخانه پستی در3 شهرستان همدان، ملایر و تویسرکان وجود دارد که عضوگیری آن در مدارس صورت می‌گیرد سپس برای بچه‌ها کتاب‌هایی به صورت کاملا رایگان ارسال می‌شود.

وی اظهارداشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «شادی، بالندگی و خلاقیت» با 365 عنوان برنامه تحت عناوینی چون شعار سال، حمایت از کالای ایرانی، چرا ایران را دوست داریم و توسعه کتابخوانی در تابستان روند خوب و رشد قابل‌توجهی نسبت به گذشته داشته است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: 300 عنوان کارگاه آموزشی با مضامین پویانمایی، خوش‌نویسی، نقاشی، سفال، لگو، رباتیک برگزار شد.

رضوی ادامه داد: یکی از کارگاه‌ها به عنوان «من خوانده‌ام تو هم بخوان» با آموزش شیوه‌های نو و خلاق کتابخوانی به بچه‌ها و پویش فصل گرم کتاب با شعار «زندگی کردن تمرین می‌خواهد» با هدف توسعه کتابخوانی و مهارت زندگی که در 7 جلسه، 5 جلسه در همدان و 2 جلسه در ملایر برگزار شد.

وی افزود: این پویش پنج‌شنبه شب‌ها از ساعت 19 تا 21 در پارک‌ها با معرفی کتاب، قصه‌گویی، نمایش خلاق، شعرخوانی، مسابقات جذاب و نمایش برای بچه‌ها به همرا موسیقی اجرا می‌شد همچنین 7 مورد نقد کتاب با حضور جلال‌الدین اکرمی و محمود پوروهاب نویسندگان خارج از استان و بهناز ضرابی‌زاده، مریم زندی و غلامرضا بکتاش از نویسندگان استان برگزار شد.

وی با اشاره به رویداد «همدان 2018» افزود: همزمان با برگزاری این رویداد در همدان در برنامه‌ای تحت عنوان هم‌نوایی ایرانی برای استان به معرفی اماکن و شخصیت‌های استان به شیوه نشریه‌های دیواری و قصه‌گویی پرداختیم همچنین جشنواره رضوی در 13 رشته با بیش از 5000 شرکت‌کننده در عناوین مختلف مانند سرود، پویانمایی، کتاب‌سازی، تمبرسازی، کارت‌پستال‌سازی برگزار شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به ارائه خدمات به حاشیه ‌نشینان اشاره کرد وعنوان کرد: در مناطق حاشیه کتابخانه‌های سیار به صورت کاملا رایگان در خدمت کودکان هستند.

رضوی  ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 28 مرکز ثابت شهری دارد که حق عضویت در آن در حدود 8000 تومان است و هزینه کارگاه‌ها از 20000 تومان تا 40000 تومان برای شرکت‌کنندگان هزینه دارد و تمام ملزومات کارگاه‌ها توسط خود کانون تهیه شده و در اختیار کودکان قرار می‌گیرد همچنین ترم تابستان طی 22 جلسه از خردادماه تا شهریور برگزار شد.

وی با اشاره به مسابقه کشوری قصه‌گویی بیان کرد: مسابقه قصه‌گویی با تولی‌گری هنرمند سرشناس کشور «سروش صحت» در حال برگزاری است و تا 8 مهر ادامه دارد و 255 نفر در این مسابقه ثبت‌نام و شرکت کردند که آثارشان ابتدا در استان سپس در منطقه و بعد در سطح جهانی داوری خواهد شد.

 معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: کارگاه سفالگری با موضوع دفاع مقدس به طور خاص در شهرستان کبودراهنگ به صورت ورک‌شاپ و افتتاح نمایشگاه مرکز شماره 2 با عنوان پرواز پروانه عاشق روز 31 شهریور در زمینه آثار نقاشی، خوشنویسی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

رضوی با بیان اینکه  از دیگر برنامه‌های کانون در این ایام کتابخوانی کتاب «گلستان یازدهم» اثر بهناز ضرابی‌زاده در سطح استان است که در رابطه با خاطرات همسر شهید چیت‌سازیان است، نمایش عروسکی عصای جادویی هم با موضوع شهادت در طول ماه مهر برگزار خواهد شد، گفت:خاطره‌گویی توسط آزدگان دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان هم در این هفته اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه دیگر کانون در این ایام دیدار با خانواده شهدای شهرستان تویسرکان است و یک نمایشگاه هم در رابطه با شهدا در محل برگزاری نمازجمعه در هفته دفاع مقدس برپا می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اعلام کرد: خوشبختانه در تمام 9 شهرستان مراکز سیار روستایی داریم و هر ماه 2 مرتبه مربیان با مراجعه به این مناطق به ارائه خدمات می‌پردازد به طوریکه 220 روستا در استان همدان تحت پوشش مراکز پستی و سیار هستند علاوه بر این کانون در نظر دارد با آغاز ماه مهر کودکان عشایر را هم تحت پوشش فعالیت‌های مختلف کانون قرار دهد.

رضوی در پایان عنوان کرد: کانون برنامه‌هایی را هم برای ایام محرم در نظر دارد که در قالب معرفی شخصیت، زیارت عاشورا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

وجود کتابخانه پستی در 3 شهرستان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.