جالبترین کاربردهای غیر خوراکی سس مایونز که نمی دانستید!

سس مایونز علاوه بر مصارف خوراکی کاربردهای غیر خوراکی هم دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جالب است بدانید که مایونز کاربردهای غیر خوراکی زیادی هم در زمینه ی زیبایی و خانه داری دارد. با ۱۰ کاربرد غیر خوراکی و جالب سس مایونز آشنا شوید.


بیشتربخوانید: کاربردهای عجیب و غیر خوراکی سیب‌زمینی که شاید به ذهنتان هم خطور نکند!


کاربردهای سس مایونز
۱- مراقبت از ناخن ها

اگر ناخن های شکننده ای دارید، با یک کاسه مایونز می توانید ناخن هایتان تقویت کنید. کافی است انگشت هایتان را داخل مایونز فرو ببرید و ۵ دقیقه صبر کنید، سپس سس را از دست هایتان پاک کنید. با آغشته شدن به مایونز، ناخن ها محکم تر و سالم تر و کوتیکول های ناخن نرم می شوند.

۲- مرطوب کننده ی پوست

برای تغذیه کردن پوست خشک تان، مقداری سس مایونز را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و خوب هم بزنید. ترکیب به دست آمده را به قسمت های خشک پوست تان بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد ترکیب را با یک پارچه ی نم دار پاک کنید. روغن و سرکه ی موجود در مایونز رطوبت پوست تان را حفظ کرده و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند.

۳- درمان آفتاب سوختگی

برای رفع فوری درد ناشی از سوختگی های جزئی و آفتاب سوختگی می توانید کمی سس مایونز را به ناحیه ی صدمه دیده بمالید. مایونز پوست آسیب دیده ی شما را آرام می کند، رطوبت آن را حفظ کرده و سوزش و قرمزی پوست را کم می کند. سرکه ی موجود در سس هم مانند یک داروی بی حسی طبیعی، درد را از بین می برد.

۴- کندن آدامس

اگر به فرش، میز یا حتی موهایتان آدامس چسبیده، کافی است به جای کندن و سابیدن آدامس کمی سس مایونز به آدامس بزنید و آن را مالش دهید. روغن سس، آدامس را سست می کند و می توانید بدون آنکه اثری از آدامس باقی بماند آن را کاملا پاک کنید.

۵- نرم کننده ی مو

اگر موهای خشک و بدحالتی دارید، کافی است سس مایونز را جایگزین نرم کننده ی همیشگی موهایتان کنید. زرده ی تخم مرغ موجود در مایونز حاوی ماده ی لسیتین است که به رشد موها کمک می کند و سرکه ی سس پوست سر را لایه برداری می کند، در نتیجه موهایی نرم، سالم و درخشان خواهید داشت.

به علاوه، مایونز نوعی شپش کش طبیعی است. برای خلاص شدن از این انگل های مزاحم، کمی مایونز را به موهایتان بمالید، سرتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و تا ۸ ساعت به آن دست نزنید. بعد از آن، موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید. روغن نباتی موجود در سس مانند یک چسب باعث خفگی شپش های کودکان و بزرگسالان می شود و آن ها را از بین ببرد.

۶- پاک کردن مداد شمعی

اگر کودک تان با مداد شمعی روی دیوار خانه نقاشی کرده، به جای سرزنش او، با کمی سس مایونز و یک اسفنج روی نقاشی ها را با سس بپوشانید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس سس را با یک دستمال تمیز پاک کنید. مایونز بدون آنکه رنگ دیوار را تغییر دهد، مداد شمعی ها را به خوبی پاک می کند.

۷- برق انداختن نقره جات

سس مایونز یکی از بهترین پولیش های طبیعی برای نقره جات است. بنابراین اگر می خواهید نقره جات خود را بدون مواد شیمیایی برق بیندازید، کافی است مقداری مایونز را به وسیله ی نقره ی خود بمالید و با یک پارچه ی نرم آن را پاک کنید. لیموترش موجود در مایونز خاصیت اسیدی اندکی دارد که لکه ها را پاک می کند و روغن سس درخششی زیبا به نقره جات شما می دهد.

۸- کندن برچسب ها

برای کندن برچسب قیمت از وسایل شیشه ای تان این مراحل را دنبال کنید: ابتدا تا جایی که ممکن است برچسب را با ناخن بکنید. سپس کمی مایونز به باقیمانده ی برچسب بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از آنکه چسب آن سست شد می توانید برچسب را به طور کامل بکنید.

۹- روغن کاری لولای در

اگر صدای جیرجیر درها کلافه تان کرده، احتیاجی نیست از ابزار فروشی ها روغن مخصوص بخرید. به جای آن کافی است در یخچال را باز کنید و شیشه ی سس مایونز را بیرون بیاورید! کمی مایونز را به لولای در بمالید، سپس چند باری در را باز و بسته کنید تا سس پخش شود. حالا از سکوت و آرامش لذت ببرید.

۱۰- ترمیم وسایل چوبی

اگر میز چوبی آشپزخانه را با کارد خراش داده اید یا مجسمه ی چوبی مورد علاقه تان ترک برداشته، ترک آن ها را با مقدار زیادی سس مایونز پر کنید و تا چند روز به آن دست نزنید. با گذشت زمان، ترکیب پروتئین و روغن، چوب را مرطوب می کند و باعث متورم شدن آن می شود. چربی های موجود در مایونز به پوشاندن ترک کمک می کند و در نتیجه ترک کمتر به چشم می آید.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

10 کاربرد غیر خوراکی سس مایونز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
یکی از کاربردهای سس مایونز در از بین بردن شپش سر می باشد. من این موضوع را از دکتری مشاهده کردم و پس از استفاده اثر آن را دیدم . هم موها تقویت شد و هم شپش ها از بین رفتند. در صورتی که مواد سرطان زای ضد شپش بی تاثیر بودند.
آخرین اخبار