بانک «بی‌پی‌آی فرانس» از اجرای طرح حمایت مالی از مبادلات تجاری شرکت‌های فرانسوی با ایران منصرف شد

مدیر اجرایی بانک «بی‌پی‌آی فرانس» اعلام کرد این بانک به دلیل تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، از اجرای طرح حمایت مالی از روابط تجاری شرکت‌های فرانسوی با تهران منصرف شده است.

بانک «بی‌پی‌آی فرانس» از اجرای طرح حمایت مالی از مبادلات تجاری شرکت‌های فرانسوی با ایران منصرف شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکلاس دوفورس، مدیر اجرایی بانک فرانسوی «بی‌پی‌آی فرانس»، اعلام کرد این بانک به دلیل تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، از اجرای طرح حمایت مالی از تجارت شرکت‌های فرانسوی با تهران منصرف شده است.

بانک بی پی آی فرانس اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد در حال بررسی طرحی به منظور حمایت مالی از آن دسته از شرکت های فرانسوی است که علی رغم تحریم‌های آمریکا قصد صادرات کالا به ایران را داشته باشند.

این در حالی است که دوفورس امروز (دوشنبه) با اعلام انصراف این بانک از اجرای طرح مزبور در مقطع کنونی، گفت این پروژه به دلیل آنکه شرایط اجرای آن مهیا نشده است و شرکت ها با تحریم های تنبیهی آمریکا مواجه هستند، متوقف شده است.

در ادامه گزارش رویترز آمده است بی پی آی فرانس در حال بررسی سازوکاری برای تضمین صادرات کالاها و خدمات فرانسوی به ایران بر مبنای یورو بود. مسئولان این بانک تصور می کردند با این روش قادر به اجتناب از تحریم های واشنگتن علیه تهران خواهند بود. اما اظهارات امروز دوفورس بیانگر آن است که چگونه ابعاد (گسترده) این تحریم ها مبادلات تجاری شرکت های اروپایی با ایران را با دشواری فزاینده ای مواجه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار