راه اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمه شدگان سلامت در کاشان

سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان-کاشان از راه اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمه شدگان در بیمارستان های شمال استان اصفهان خبرداد.

دکتر مسلم آشوری، مدیر بیمه سلامت شمال استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: استحقاق سنجی بیمه شدگان طرحی است که براساس آن بیمه شده برای دریافت خدمت از مراکز درمانی از نظر ،هم پوشانی بیمه ای و تاریخ اعتبار دفترچه شناسایی و ارزیابی می شود.

وی افزود: این طرح در حال حاضر برای بیمارانی که قرار است در بیمارستان دولتی بستری شوند اجرا می شود ولی در آینده و پس از راه اندازی در تمامی بیمارستان ها ی طرف قرار داد با بیمه سلامت ،در بخش سرپائی هم اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، در این طرح بیماری که برای بستری شدن به بیمارستان مراجعه می کند با ثبت ارائه شماره ملی سه مقوله «چه کسی ،در چه مرکزی و چه خدمتی» را دریافت می کند.

دکتر آشوری مزایای این طرح را حذف هم پوشانی ، ،مدیریت هزینه ها، مشتری مداری و شفاف سازی هزینه ها برشمرد.

معاون مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان، گفت: با اجرای طرح استحقاق سنجی، همپوشانی کنترل می شود به طوری که بیمه رایگان برای افرادی اجرا می شود که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای دیگری باشند.

دکتر آشوری همچنین الکترونیکی شدن پرونده های پزشکی را یادآورشد و گفت با استقراراین سامانه الکترونیکی شدن خدمات اسناد در استان اصفهان طی یک ماه آینده عملیاتی می شود .

وی در پایان تعداد بیمارستان های طرف قرارداد با این سرپرستی را 12 بیمارستان که از این تعداد 9 بیمارستان دولتی و 3 بیمارستان خصوصی است اعلام کرد و گفت:تعداد موسسات طرف قراراداد نیز 500 موسسه است.

 

انتهای پیام/م

راه اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمه شدگان سلامت در کاشان

 

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.