یک مقام مسئول گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری سنگینی که در تولید ماهیان زینتی صورت گرفته، استان تهران رتبه دوم در کشور را داراست.

استان تهران رتبه دوم در پرورش ماهیان زینتی را داردبه گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم ذوالفقاری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در همایش ملی تغذیه آبزیان غذای زنده اظهار کرد: هم اکنون پنج میلیون و ۷۰۰ هزارتن محصول کشاورزی با ارزش بیش از  ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان تهران تولید می‌شود.

وی، زمین کشاورزی استان تهران را ۲۴۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: ۱۸۷ هزار هکتار از این میزان اراضی آبی و زیرکشت و مابقی دایر است.

به گفته ذوالفقاری، بیش از ۸ درصد صادرات کشور در محصولات زراعی، آبزیان، باغی و غیره استان تهران به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول متوسط تولید در هکتار به ازای هر کیلومتر مکعب آب در استان تهران را ۲.۵ کیلو اعلام کرد و گفت:  متوسط کشوری به ازای هر کیلومتر مکعب ۱.۶ کیلو است.

وی مجموع گلخانه‌های کشور را ۱۲ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: ۳۰ درصد این میزان گلخانه در استان تهران واقع شده و از این رو بسیاری از تولیدات این استان صادرات محور است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ۲۰۰ تن انواع ماهی خوراکی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: استان تهران در تولید ماهیان زینتی رتبه دو کشوری را داراست و با وجود سرمایه‌گذاری سنگینی که در این قسمت صورت گرفته،کشت ماهیان زینتی استان قابل قبول است.

به گفته وی، بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در استان تهران تولید می‌شود و با وجود این بیش از ۷ هزار نفر در صنعت آبزی‌پروری کار می‌کنند.

به گفته ذوالفقاری، با توجه به محدودیت منابع آبی، به دنبال افزایش تولید آبزی پروری در واحد سطح هستیم.

وی ادامه داد: اگرچه مدت‌هاست که بحث تولید غذای زنده آرتمیا در استان تهران آغاز شده است، اما این میزان جوابگو نیست، از این رو درصددیم تا میزان آن در استان تهران را افزایش دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، تولید آرتمیا و میکرو جلبک ها در فضای گلخانه مهیاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار