یزدانمهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وام شهریه دانشجویان افزایش می‌یابد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: امسال نسبت به سال گذشته پوشش دهی صندوق رفاه برای ارائه وام شهریه گسترش پیدا می‌کند و دانشجویان بیشتری می‌توانند وام شهریه دریافت کنند.

وام شهریه دانشجویان افزایش می‌یابدذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متاسفانه وام شهریه در ردیف متفرقه قرار دارد و به همین منظور تخصیص خوبی داده نمی شود.

وی ادامه داد: امسال از محل درآمد اختصاصی صندوق با یک بانک تفاهم نامه‌ای امضا کردیم که در مجموع 320 میلیارد تومان است و حدود 100 میلیارد تومان آن عملیاتی می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  اضافه کرد: در واقع این وام به دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و علمی و کاربردی پرداخت می شود.

یزدان مهر تصریح کرد: خوشبختانه امسال نسبت به سال قبل پوشش دهی صندوق رفاه برای ارائه وام شهریه گسترش پیدا می کند، و واگ گیرندگان افزایش پیدا می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص افزایش مبلغ وام شهریه دانشجویان کاردانی غیرانتفاعی گفت: مبلغ وام دانشجویان غیرانتفاعی در مقطع کاردانی هر ترم 300 هزار تومان بود که به 500 هزار تومان در هر ترم افزایش یافت. امیدواریم با تخصص دولت و کمک های وعده داده شده سازمان برنامه و بودجه، روندی خوب دراین زمینه داشته باشیم.

یردان مهر تاکید کرد: مهلت ثبت نام وام شهریه دانشجویی از تاریخ یک آبان  ماه سال جاری آغاز شده و تا 30 آذر 97 ادامه دارد. مراکز آموزش عالی می توانند پس از تخصیص اعتبار در سامانه صندوق رفاه دانشجویان فاز2 تا سقف اعتبار پیش بینی شده نسبت به ثبت نام دانشجویان متقاضی واجد شرایط اقدام کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  در ادامه در خصوص سقف مبلغ و تعداد نیمسال قابل پرداخت وام شهریه به دانشجو برای هریک از مقاطع تحصیلی تاکید کرد که به شرح ذیل است:

افزایش وام شهریه دانشجویان نسبت به سال قبل

انتهای پیام/

افزایش وام شهریه دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار