روسیه در انتظار واکنش انگلیس به گزارش‌‌ها درباره آمادگی لندن برای انجام حمله سایبری علیه مسکو

سفارت روسیه در لندن اعلام کرد عدم واکنش انگلیس به گزارش رسانه‌ها درباره برنامه این کشور برای حمله سایبری علیه مسکو، می‌تواند موید صحت این گزارش‌ها باشد.

روسیه در انتظار واکنش انگلیس نسبت به گزارش‌ حمله سایبری لندن علیه مسکواستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام سفارت روسیه در لندن امروز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد عدم واکنش رسمی از سوی مقامات انگلیس به گزارش‌های رسانه‌ای درباره آماده شدن لندن برای تدارک حمله سایبری علیه روسیه، ممکن است موید این باشد که این گزارش‌ها احتمالا درست است.

این مقام سفارت روسیه در لندن تاکید کرد: سفارت روسیه بر این باور است که دولت محافظه‌کار لندن باید سریعا موضع خود را در خصوص برنامه‌های تهاجمی انگلیس برای انجام حملات سایبری که در گزارش روزنامه ساندی تایمز به آن اشاره شده، مشخص نمایند. عدم واکنش مشخص در این خصوص می‌تواند اعتبار چنین ادعاهای را به اثبات برساند.

این مقام روس در این گفتگو به مقاله روزنامه انگلیسی ساندی تایمز اشاره کرد که در آن به برنامه انگلیس برای اجرای حملات سایبری گسترده به زیرساخت‌های روسیه پرداخته شده بود.

پیش از این در روز یکشنبه روزنامه ساندی تایمز به نقل از مقامات بلندپایه امنیتی انگلیس گزارش داد وزارت دفاع این کشور امکان انجام حملات سایبری علیه روسیه را به منظور قطع برق در این کشور، در پاسخ به اقدامات هکری روسیه، مدنظر قرار داده است. بنا به نوشته روزنامه ساندی تایمز توان بالقوه نظامی انگلیس برای مقابله با روسیه کافی نیست. در این راستا، دولت انگلیس تصمیم گرفته که تنها یک حمله سایبری بزرگ می تواند جایگزین استفاده از سلاح های هسته ای برای مقابله با به اصطلاح «تجاوز روسیه» باشد. بنابراین لندن اکنون به دنبال گسترش توانایی‌های بالقوه سایبری خود است تا بتواند در صورت لزوم جریان برق را در کاخ کرملین روسیه قطع کند.

منابع ارشد امنیتی انگلیس همچنین به ساندی تایمز گفته‌اند که نگران این هستند که فاصله میان توانمندی کنونی ارتش و آنچه که فرماندهان برای پاسخگویی به تهدید روسیه نیاز دارند، آنقدر زیاد باشد که ‌آن‌ها جز  موشک‌های اتمی تریدنت، تقریبا ابزار دیگری در اختیار نداشته باشند. بنابراین مقام‌های دولت انگلیس وعده افزایش قابلیت تهاجمی سایبری خود را داده‌اند. به نوشته تایمز، لندن گفته است قصد دارد ابزاری برای مقابله با مسکو داشته باشد تا در صورت تلاش روسیه برای اشغال جزایر دریای بالتیک یا تجاوز به لیبی و ذخایر نفت این کشور از آن استفاده کند. 

اوایل این هفته آمریکا و هلند سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را به انجام حمله سایبری علیه سازمان‌های مختلف از جمله سازمان منع تسلیحات شیمیایی، آژانس‌های ضد دوپینگ و فدراسیون‌های ورزشی متهم کردند. مسکو در واکنش، این اتهامات را کمپین جاسوسی ضد روسی نامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار