مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

تولید و صدور گیاهان دارویی مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تولید و صادرات گیاهان دارویی مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی و متکی به مزیت‌های کشور و استان است.

تولید و صدور گیاهان دارویی مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رسولیان مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در کنگره ملی و نمایشگاه بین المللی گیاهان دارویی  گفت: برنامه ریزی استان برای استفاده حداکثری از گیاهان دارویی در مباحث سلامت و درمان، فرصت‌های اقتصادی و توسعه صادرات آن با ورود محصولات به بازار‌های بین المللی است.

وی با اشاره به حجم حدود ۲ میلیارد دلاری صادرات استان در سال گفت:: ۴۰ درصد از حجم این صادرات متعلق به بخش کشاورزی از جمله زعفران و گیاهان دارویی است که در این زمینه استان ظرفیت بسیار بالا و قابل توجهی دارد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: هم اکنون سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان ۲۰ هزار هکتار است و حجم تولیدات خوبی هم از این محل حاصل می‌شود که بیانگر پتانسیل خراسان رضوی و قابلیت بالای توسعه و بهره برداری این بخش است.

رسولیان با توجه به شرایط اقلیمی و ضرورت تمرکز بر محصولات سازگار با این شرایط گفت: وجود گیاهان دارویی در مناطق مرزی و سراسر استان و نیز تولید محصولات متنوع و منحصر به فرد می‌تواند زمینه اشتغالزایی مناسبی را در حوزه تولید و فرآوری سبب شود.

وی بر رسته گیاهان دارویی را به عنوان یکی از اولویت‌های اعتبارات اشتغال فراگیر روستایی و عشایری تاکید کرد.

رسولیان با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در این خصوص گفت: تاکنون ٧٩ طرح با ٢٣٩ اشتغال جدید و نیز حدود ٥ میلیارد تومان در حوزه طرح‌های اشتغالزای گیاهان دارویی و زعفران ارائه شده است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش این سهم گفت: استان خراسان رضوی در سال جاری با تشکیل کمیته گیاهان دارویی ذیل کارگروه تخصصی اقتصاد و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی، درصدد توسعه اقتصادی گیاهان دارویی است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: هدف اصلی پرهیز از جزیره‌ای کارکردن، تلاش برای هم افزایی و تولید بازار محور مطابق با سلیقه مشتریان متنوع از جمله کشور‌های اروپایی و آسیای شرقی همچون ژاپن است که این تنوع بازار خود بیانگر سرمایه گذاری موفق و آینده نگر در عرصه گیاهان دارویی است.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

برگزاری کنگره ملی و نمایشگاه بین المللی گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار