عبدالملک زین‌الدینی سرباز معلمی است که صنایع دستی درست می‌کند تا از راه فروش آن بتواند برای دانش آموزانش لوازم تحصیل و پوشاک مدرسه تهیه کند.

معلمی که با دستانش محبت می‌بافد/یک رج علم؛ یک رج عشق+فیلمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛عبدالمالک‌ زین‌الدینی آموزگار دبستان امام مهدی در روستای آهوران شهرستان نیکشهر، سرباز معلمی است که صنایع دستی درست می‌کند و از راه فروش آنها خود به دانش آموزانش کمک می‌کند تا بتوانند لوازم و التحریر و پوشاک مدرسه را تهیه کنند.

وی در این باره می گوید:دوست دارم به خاطر شاد کردن دل دانش آموزانم بعد از کلاس درس، سوزن دوزی و حصیربافی کنم و با فروش آن به بهبود وضعیت بهداشت و تحصیل دانش آموزانم در این منطقه کمک کنم.

به عنوان آموزگار این منطقه از قرارگاه سازندگان خاتم ألانبیا تشکر می‌کنم که چندین مدرسه در این منطقه ساخته و دل این بچه ها را شاد کرده است.تا کنون از طرف هم وطنان استقبال خوبی شده ولی اعلام میکنم اهوران چندین مدرسه دیگر هم دارد که به کمک شما احتیاج دارند.فرستادن حتی یک مداد و یک دفتر برای دانش اموزان منطقه لاشار و آهوران کمک بزرگی می‌کند. این دانش آموزان بسیار کم توقع هستند به طوریکه از کیسه گونی‌های کوچک برای خود کیف و از حصیر کفش درست می کنند تا بتوانند خود را به مدرسه برسانند نیاز است برای تشویق بیشترشان به راه علم و دانش حداقل امکانات که همان دفتر و مداد و وسایل تحصیل است را برایشان تهیه کنیم.

در سیستان و بلوچستان اگرچه اقدامات خوبی از سوی خیرین، مردم و طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردمیاری سپاه و بسیج برای دانش آموزان انجام شده است اما با توجه به پهناوری و پراکندگی روستاها و محرومیت منطقه هنوز بسیاری از مردم روستایی به کمک هموطنان نیاز دارند تا بتوانند در شرایط مناسبی درس بخوانند. سرمای هوا نزدیک است و دانش آموزان مدارس کپری نیز در معرض آسیب هستند و نیاز است اقدام عاجل برای جایگزینی مدارسشان انجام شود.در ادامه تصویری از این معلم در حال بافتن حصیر مشاهده می کنید.

معلمی که با دستانش محبت می‌بافد/یک رج علم؛ یک رج عشق+فیلم

 

منبع:فارس

انتهای پیام/

گفتگویی شنیدنی  با یک سرباز معلم در سیستان بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار