ربات‌های کشاورز، جدیدترین همکار انسان‌ها +فیلم

مرکز رباتیک دانشگاه سیدنی استرالیا ربات‌هایی اختراع کرده است که می‌توانند رویکرد شما را به کشاورزی تغییر دهد.

ربات‌های کشاورز، جدیدترین همکار انسان‌ها +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ربات کشاورزی (Agricultural robots) رباتی با کاربردهایی در کشاورزی است. مهمترین کاربرد حال حاضر این ربات‌ها برداشت محصول می‌باشد. با ظهور بیشتر ربات‌ها و پهپادها، کاربردهای بیشتری مانند کنترل علف‌های هرز، باروری ابرها، کاشت دانه‌ها، برداشت محصول، نظارت محیطی و آنالیز خاک به این حیطه اضافه گردیده است.

زمانی که صحبت از کشاورزی رباتیک می‌شود، مرکز رباتیک دانشگاه سیدنی استرالیا، همیشه حرفی برای گفتن دارد و می‌شود گفت که روی آن تسلط کامل دارد. این دانشگاه این کار را با طراحی و ساخت سری ربات‌های کشاورز خود انجام داده است. این ربات‌ها توانایی دارند که رویکرد ما به مقوله کشاورزی را تغییر دهند.

اکنون این دانشگاه در حال آزمایش ربات جدید خود است. این ربات دارای یک بازو است که روی آن گیره‌هایی برای گرفتن میوه طراحی شده است. این گیره‌ها از مواد نرم ساخته شده اند تا به میوه‌ها آسیبی نرسانند. این ربات برای چیدن اتوماتیک میوه‌ها ساخته شده است.

این دانشگاه علاوه بر ربات‌ چیدن میوه، رباتی برای هرس کردن درختان نیز طراحی کرده است.این ربات درست مانند یک باغبان دقیق شاخه‌های گیاهان را اسکن می‌کند و اگر متوجه صدمه یا پژمردگی قسمتی بشود آن بخش را از گیاه جدا می‌کند.

ربات دیگری که این افراد طراحی کرده اند RIPPA نام دارد که از انرژی خورشیدی برای حرکت کردن استفاده می‌کند و می‌تواند محدوده وسیعی را با قابلیتش پوشش دهد. کار این ربات کاشتن دانه و نهال گیاهان است. همچنین این ربات با اسکن کردن گیاهان توسط دوربینی که دارد می‌تواند اطلاعاتی درباره رشد و وضعیت سلامت آن‌ها به ما بدهد.

استفاده از ربات‌ها در کشاورزی یک اتفاق خوب و جذاب است که می‌تواند از سختی‌های این کار کاسته و به کیفیتش بی‌افزاید. این ربات‌ها برای کم کردن وظایف انسان‌ها آمده اند. برای داشتن یک کشاورزی بهتر و کارآمدتر باید استفاده از این ربات‌ها را فراموش نکرد و با زمان همراه شد. عصر حاضر، زمان استفاده از تکنولوژی جدید برای زندگی است. اگر کسی خود را با آن همراه نکند نمی‌تواند به راحتی بقیه زندگی کند.

در ادامه فیلم این ربات‌ها را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر


انتهای پیام/

کشاورزی رباتیک

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار