عنبرآباد شهر پایلوت پیشگیری از خشونت

مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با برنامه ریزی دقیق و آسیب شناسیِ وضعیت موجود، شهرستان عنبرآباد به عنوان شهر پایلوت پیشگیری از خشونت انتخاب شده است.

عنبرآباد شهر پایلوت پیشگیری از خشونتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محبوبه میرزابیگی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان عنبرآباد گفت: جوامع طی سالیان طولانی، از خشونت آسیب دیده و متضرر شده اند و آنچه امروزه نگرانی همه را بدنبال داشته، وسعت و گسترش روز افزون خشونت است.

وی افزود: تا یک دهه پیش، زمانی که درباره خشونت صحبت می‌شد، ذهن افراد عمدتا معطوف به برخی گونه‌های خاص از خشونت می‌گشت، اما امروزه دیگر صحبت از یک یا چند گونه‌ی خاص از خشونت معنادار نیست و همه اقسام خشونت حتی خشونت‌های روانی و کلامی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

میرزابیگی در ادامه با اشاره به اینکه حضور و مشارکت مردم در اجرای میثاق نامه سران طوایف در جنوب استان، تاثیر بسزایی در کاهش جرائم در مناطق جنوبی شده است؛ گفت: به طور مثال؛ در شش ماهه ابتدای سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، کاهش ۱۱ درصدی ضرب و جرح عمدی در شهرستان عنبرآباد را شاهد بوده ایم.

وی سپس با تاکید بر اینکه جهت کاهش خشونت باید زمینه مشارکت و حضور مردم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم شود، افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های مهم و قابل توجه در استان است و به دلیل وجود ظرفیت‌های علمی و اجرایی مناسب و خصوصا وجود بستر‌های وقوع جرایم خشن در مناطق جنوبی استان، با برنامه ریزی دقیق و آسیب شناسیِ وضعیت موجود، شهرستان عنبرآباد به عنوان شهر پایلوت پیشگیری از خشونت انتخاب شد.

میرزابیگی گفت: ۲۱ اداره متولی امر پیشگیری از خشونت در سطح شهرستان عنبرآباد شناسایی و براساس برنامه عملی پیش بینی شده است، همچنین شرح وظایف هر دستگاه مرتبط با موضوع اعلام و برنامه ریزی مشخص جهت اجرای آن پیش بینی گردیده است.

وی با بیان اینکه از نقاط قوت این برنامه می‌توان به منطبق بودن آن با سیمای جرایم تدوین شده در دادگستری استان اشاره کرد، افزود: این برنامه به صورت همه جانبه و جهت هم افزایی اجرایی فی مابین سازمان‌ها و در راستای متون قانونی، اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت تدوین شده است که با مد نظر قرار دادن راهکار‌های عملیاتی منطبق بر انواع پیشگیری وضعی و اجتماع محور، تلاش شده بسته جامعی دراین خصوص ارائه گردد.

مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت:: استفاده از ظرفیت مردم و خصوصا مقوله دیده بان مردمی، جمع آوری اسلحه و مهمات با استفاده از ظرفیت متنفذین و همراهی نهاد‌های امنیتی و انتظامی، تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای جهت رصد فعالیت ها، اجرای طرح‌های ضربتی و فوق العاده با محوریت پیشگیری و آموزش مسئولین در مواجهه با موضوع و مدیریت جمعی اقدامات خشونت آمیز، از جمله موارد حائز اهمیت در این برنامه می‌باشد.
انتهای پیام/ح

عنبرآباد شهر بدون خشونت

برچسب ها: اخباراجتماعی ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار