صافی: حریف جدی در قاره آسیا برای کاراته ایران وجود ندارد/ کاراته می‌تواند عصای دست ورزش ایران باشد

پیشکسوت کاراته گفت: در قاره آسیا حریف جدی برای تیم ملی کاراته ایران وجود ندارد و رقبای اصلی ما بیشتر از کشور‌های اروپایی هستند.

صافی: در قاره آسیا حریف جدی برای تیم ملی کاراته ایران وجود ندارد/کاراته می‌تواند عصای دست ورزش ایران باشداحمد صافی پیشکسوت کاراته ایران در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: ایران یکی از برترین تیم‌های کاراته دنیا از نظر رفتاری و کسب عنوان‌های قهرمانی است. در قاره آسیا به جز کشور ژاپن که مهد کاراته است حریف جدی برای تیم ملی کاراته ایران وجود ندارد و رقبای اصلی ما بیشتر از کشور‌های اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا هستند و البته تک ستاره‌هایی در جهان وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را در رقابت‌های جهانی دست کم گرفت.

کاراته ایران از نظر تکنیکی و تجربه به پختگی لازم رسیده است

او ادامه داد: کاراته ایران دوران موفقی را سپری می‌کند و تاکنون عناوین خوبی را توانسته در میدان‌های آسیایی و جهانی کسب کند. کاراته از نظر تکنیکی و تجربه به پختگی لازم رسیده است و امیدوارم در رقابت‌های جهانی اسپانیا که از نظر کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو از اهمیت بالایی برخوردار است تیم ملی کشورمان بتواند قدم خوبی را در این مسابقات بردارد و نتایج درخشانی کسب کند.

تیم ملی می‌تواند قدرت کاراته ایران را به جهان دیکته کند

صافی افزود: در حال حاضر تیم ملی کاراته هم از نظر کادر فنی و هم از نظر ترکیب ملی پوشان که شامل ورزشکاران جوان و با تجربه است وضعیت خیلی خوبی دارد و در اسپانیا می‌تواند دوباره قدرت کاراته ایران را به جهان دیکته کند.

هر گونه کم یا اضافه شدن به کادر فنی کنونی تیم ملی ظلم است

پیشکسوت کاراته کشورمان درباره اینکه آیا در تیم ملی ایران به کار خود ادامه می‌دهد یا خیر گفت: همکاری خوبی با فدراسیون کاراته ایران دارم، اما معتقدم در حال حاضر کاراته به اتحاد نیاز دارد و باید به این موضوع فکر کنیم که چگونه می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتر این رشته کمک کنیم. هر گونه کم یا اضافه شدن به کادر فنی کنونی تیم ملی ظلم است چرا که تیم کاراته در مسیر موفقی قرار دارد و اکنون پیشکسوتان فنی باید به این تیم کمک کنند تا باز هم شاهد موفقیت ملی پوشان کاراته باشیم.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو اولین تجربه کاراته است

او در ادامه عنوان کرد: المپیک ۲۰۲۰ توکیو اولین تجربه کاراته است و اگر ملی پوشان ما بتوانند عملکرد موفقی داشته باشند آینده و مسیر این رشته در ایران روشن‌تر می‌شود و باید همه کمک کنیم تا کاراته در نخستین حضور خود سکو‌های قهرمانی المپیک را تجربه کند.

تیم ملی کاراته بانوان نیاز به تجربه و اعتماد بیشتری دارد

صافی درباره عملکرد تیم ملی کاراته بانوان بیان کرد: بانوان کاراته ما از پتانسیل بالایی برخوردار هستند، اما احتیاج به تجربه و اعتماد بیشتری دارند و جامعه کاراته ما باید این اعتماد را در تیم ملی بانوان بیشتر کند تا آن‌ها هم بتوانند باز هم به کسب موفقیت‌های خود ادامه دهند.

باید امکانات المپیکی در اختیار تیم ملی و ملی پوشان مان قرار دهیم

او افزود: کاراته المپیکی شده است و این دو سال پیش رو برای ورزش ایران، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کاراته بسیار حیاتی است چرا که باید از رشته‌ای که در بازی‌های آسیایی جاکارتا توانسته از ۸ فرصت خود ۸ مدال کسب کند و در ۳ دوره گذشته عملکرد رو به رشدی داشته است حمایت شود. اکنون شرایط کاراته به دلیل حضور در المپیک در تمام دنیا فرق کرده است و کشور‌ها با دانش ورزشی روی این رشته سرمایه گذاری کردند و اگر انتظار معقولی از کاراته داریم باید امکانات المپیکی در اختیار تیم ملی و ملی پوشان مان قرار دهیم تا آن‌ها بتوانند نتیجه لازم را کسب کنند.

کاراته می‌تواند در آینده عصای دست ورزش ایران باشد

صافی در ادامه اظهار داشت: کاراته ایران به دلیل پتانسیل و کمیتی که دارد توانسته رشد مناسبی داشته باشد و اگر برنامه ریزی درستی روی این رشته شود در آینده کاراته می‌تواند عصای دست ورزش ایران باشد. من معتقدم جامعه ورزش ایران در تمامی رشته‌ها مستعد است، اما اصل کمک کننده به پیشرفت آن‌ها می‌تواند مدیریت صحیح و آموزش اصولی بر مبنای علم و تجربه باشد تا موفقیت‌های ورزشی بتواند ادامه پیدا کند.

پیشکسوت کاراته کشورمان در پایان درباره وضعیت فعالیت خود در کاراته گفت: حدود ۲۰ سال سابقه حضور در کشور‌های مختلف را به عنوان سرمربی داشتم و تاکنون هدایت تیم‌های ملی پاکستان، اردن، کره جنوبی، چین، سنگاپور و در آخر هند را به عهده داشتم و اکنون به ایران بازگشتم تا برای ادامه کارم با بررسی پیشنهاد‌هایی که از ۳ کشور دارم تصمیم گیری کنم.


بیشتر بخوانید:

درفشی پور و حیدری در اردوی تیم ملی کاراته بزرگسالان باقی ماندند

حضور رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته در ایران

فرجی: به دنبال کسب کرسی‌های بین المللی در کاراته هستیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار