مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تأکید کرد؛

ضرورت هماهنگی دستگاه ها برای درخشش در بازی های 2020 توکیو

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: برای بازی های المپیک و پارااُلمپیک 2020 توکیو، دو سال وقت است اگر می خواهیم موفقیتی حاصل شود باید همه ی افراد و ارگان ها از هم اکنون دست به دست هم دهند تا نتایج بهتری کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد، ضمن خداقوت به خبرنگاران، از زحمات به حقی که در عرصه ی خبر و اطلاع رسانی جمعی کشیده می شود، تقدیر و تشکر کرد و با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش، گفت: اگرچه امروز آخرین روز هفته تربیت بدنی و ورزش است، اما باید طوری گام برداریم که هر روزمان روز تربیت بدنی و ورزش باشد.

وی یکی از سیاست هایی که وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن ادارات کل در استان ها به دنبال آن هستند را بحث گسترش ورزش دانست و افزود: رسانه ها ( چه مکتوب و چه تصویری)، یکی از بازوانی هستند که می توانند در این راستا کمک کننده باشند.

امیری خراسانی با اعلام اینکه اداره کل ورزش و جوانان نیز در کنار تمام نقاط قوت و پیشرفت ها مانند سایر ارگان ها ضعف هایی دارد، تصریح کرد: انتظار می رود، رسانه ها به جای دنبال کردن حواشی، به منظور توسعه ورزش همگانی در بین مردم تلاش کنند.

 وی یادآور شد: در شرایط فعلی و با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، وزارت ورزش و جوان یکی از وزارت خانه هاییست که خیلی خوب عمل کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و بیان داشت: اتفاق خوبی که به لطف خداوند و زحمات وزارت ورزش و نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه افتاد، تخصیص ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که برای توسعه ورزش در بخش های ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیر ساخت های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان در نظر گرفته شد.

امیری خراسانی با ابراز خرسندی از تصویب این قانون، گفت: حرکت خیلی خوبی بود که تلاش شد عادلانه پخش شود و امروز سبب شد پروژه های نیمه تمامی مانند پیست دوچرخه سواری (بعد از 23 سال)، زورخانه بین المللی (بعد از 10 سال) و ... به اتمام برسند.

وی با تأکید بر داشتن روحیه مطالبه گری در رسانه ها افزود: بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده (53)‌ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خصوص توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزش و امور جوانان، دستگاه‌های اجرایی مجازند یک درصد (1%) از اعتبارات خود را به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه سنواتی هزینه کنند، اکنون چرا رسانه ها نمی آیند از بقیه ادارات بپرسند که حداقل این یک درصد را در بحث ورزش کارمندان خود چگونه صرف کرده اند.

امیری خراسانی با بیان اینکه همه ادارات باید در بحث ورزش کارکنان فعال باشند، به اختتامیه پنجمین دوره مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان (جشنواره شهید باهنر) اشاره و تصریح کرد: در این جشنواره اداره کل امور زندان ها، علوم پزشکی و مرکز تحقیقات کشاورزی در بین ادارات استان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

وی به بیان درخشش های اخیر در بحث ورزش قهرمانی پرداخت و یادآور شد: از استان کرمان 23 نماینده ( 11 پاراآسیایی و 12 آسیایی) در رقابت های 2018 جاکارتای اندونزی حضور داشت که این بهترین کاروان ورزشی استان کرمان در ادوار تاریخ چه در بحث کمیتی و چه کیفیتی بود.

امیری خراسانی بیان داشت: این نتیجه ی مثبت اول به لطف خدا و سپس زحمات خود بچه ها و چند هیئتی که درگیر بودند، حاصل شد و گرنه هیچ ارگانی و بنگاه اقتصادی کمکی در این زمینه نکرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: برای بازی های اُلمپیک و پارااُلمپیک 2020 توکیو، دو سال وقت است اگه می خواهیم موفقیتی حاصل شود باید همه ی افراد و ارگان ها از هم اکنون دست به دست هم دهند تا هر کس در هر زمینه ای که می تواند، کمک کند تا این بار نتایج بهتری کسب کنیم.

امیری خراسانی به ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه چه در سال 96 و چه در نیمه سال 97 رشد خیلی خوبی در توسعه ورزش همگانی داشته ایم.

وی تصریح کرد: در حوزه جوانان اتفاقات خیلی خوبی افتاد، به طوری که یک جهش خیلی خوبی داشتیم.

امیری خراسانی یادآور شد: بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در بین 31 استان کشور طی سال 96 با پانزده پله رشد، سیزدهم کشور شد.

وی بیان داشت: در سال 95، اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از بین 31 استان کشور رتبه 28 را داشت که به لطف خداوند، دعای خیر دوستان، تلاش همه مسئولان و بزرگان جامعه ورزش و حمایت های همه جانبه ی رزم حسینی استاندار سابق، در سال 96 از بین 31 استان، با 15 پله صعود، 13 کشور شدیم.

امیری خراسانی گفت: بر این اساس، از نظر رشد ما با 15 پله صعود، اولین استان کشور شدیم که این از روی شاخص های اختصاصی ورزشی سنجیده شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: در بحث ارزیابی دفتر عملکرد با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان پارامتر های اختصاصی و عمومی را سنجش می کند، آماری که اعلام کرد، استان کهگیلویه و بویراحمد 81 درصد و استان کرمان 80 درصد پیشرفت داشته است و مقایسه ی این استان با کرمان با توجه به وسعت، موقعیت و جمعیت آن، موفقیت استان کرمان را نشان می دهد.

امیری خراسانی تصریح کرد: طی سال 96 و حتی امسال که تا مدتی دیگر اعلام می شود، سومین استان کشور در بحث خیران ورزشی یار و ورزشی ساز هستیم.

وی یادآور شد: استان کرمان در حوزه جوانان مقام دوم کشور را در بُعد اجرای برنامه های هفته جوان طی سال 97 به خود اختصاص داد.

امیری خراسانی بیان داشت: بر این اساس، استان کرمان چه در بعد کیفیت، چه تعدد و چه تعداد جامعه ی تحت پوشش مقام دوم کشور را کسب کرد، چرا که ما کل استان را حتی دهستان ها، روستاها و نقاط دور افتاده ی استان را در این برنام ها دخیل کردیم.

وی گفت: وزیر ورزش و جوانان نیز شخصاً با ارسال پیامی به منظور برگزاری باشکوه برنامه های "بزرگداشت هفته جوان سال 97" تقدیر و تشکر کرد.
امیری خراسانی افزود: استان کرمان طی شش ماه نخست امسال در زمینه ی تعداد صدور اعتبارنامه فعالیت سازمان های مردم نهاد جوانان رتبه دوم کشور را کسب کرد.

وی تصریح کرد: در سال 96، کرمان استان برتر کشور در زمینه ی رشد برگزاری ستادهای ساماندهی جوانان بوده است.

امیری خراسانی یادآور شد: در برگزاری برنامه های دهه فجر نیز، اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به عنوان دستگاه برتر در استان معرفی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به هیئت های ورزشی اشاره کرد و گفت: از ابتدای حضورم در اداره کل، تاکنون 24 مجمع برگزار کرده ایم که 9 تای آن مربوط به هیئت هایی بود که سالیان سال به صورت سرپرست اداره می شدند.

امیری خراسانی از برگزاری 11 مجمع باقی مانده تا پایان امسال خبر داد.

وی افزود: در مجموع تلاش شد، معایب سال 96 شناسایی و رفع شوند و نقاط مثبت توسعه یابند تا در سال 98 گام های بلندتری برداریم.

انتهای پیام/ب

نشست مطبوعاتی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار