با بزرگترین اختلاس گران تاریخ ایران آشنا شوید/ از سیاسی‌ترین فساد مالی تا گم شدن دکل نفتی!+ تصاویر

فساد اقتصادی یکی از راه‌هایی هست که به موجب آن دشمن قصد به انحراف کشیدن آرمان‌های مردم در کشور‌های انقلابی را دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یکی از راه های به انحراف کشیدن مبارزات مردم در کشورهای انقلابی، بی اعتماد کردن آن ها به ارکان نظام اداری و اقتصادی ونظامی آنها است. در همین رابطه فساد اقتصادی ید طولایی در این زمینه دارد.


بیشتربخوانید : مهران مدیری: چرا مقصد تمام اختلاس‌گران کاناداست؟ + فیلم


اختلاس
اوایل دهه هفتاد، هنوز غبار جنگ از شهرها پاک نشده بود که زمزمه ناخوش تعرض برخی از کارگزاران مردم به بیت المال، روح مردم را آزرد. مردمی که در روزهای سخت، با بذل مال کم و بیش خود، یاور دولت و رزمندگان دفاع مقدس بودند، اینک با غارتی بی‌سایقه مواجه شدند.

اولین فساد مالی یا اختلاس پس از انقلاب اسلامی، در سال 71 برملا شد که نشان از ضعف قانون و عدم نظارت کافی مسئولین داشت که ناجوانمردانه، سرمایه‌های این مرز و بوم را برای تامین منافع شخصی، به بهشت دزدان و اختلاسگران، یعنی کانادا انتقال می‌دادند تا علاوه بر آن که ناامنی اقتصادی را در کشورمان ایجاد می‌کنند، ملت را نسبت به دیگر مسئولین و خدمتگزاران خود بدبین کرده و زمینه‌های انفکاک مردم از نظام اسلامی را فراهم آورند.

هنوز راه های سوء استفاده از بیت المال بسته نشده و قبل از آنکه بذر بی اعتمادی در جان همه مردم رخنه کند، خوبست قانونگذاران سرمایه های ایران را در یابند.

اولین اختلاس تاریخ ایران
سال 71 اولین اختلاس در تاریخ ایران به‌نام "فاضل خداداد" و "مرتضی رفیق‌دوست" به ثبت رسید. "مرتضی رفیق دوست" که از تاجران میوه و فعالان بازار میوه وتره بار بود با همکاری خداداد کارمند بانک صادرات توانستند با چک تضمینی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از بانک صادرات وام کلان بگیرد و با ضمانت‌نامه بدون پشتوانه، 3 میلیارد تومان اختلاس کنند، که با دریافت پرداخت‌های مکرر به 123 میلیارد رسید. اما چندی از این فساد مالی نگذشته بود که ماجرا توسط بازرسان بانک مرکزی آشکار و موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده شد. پس از تشکیل دادگاه و بررسی مستندات خداداد به اعدام و رفیق دوست به ابد محکوم شدند که در سال 82 رفیق دوست با عودت اموال مشمول عفو قرار گرفت.

با بزرگترین اختلاس گران تاریخ ایران آشنا شوید/ از سیاسی‌ترین فساد مالی تا گم شدن دکل نفتی!+ تصاویر

سیاسی‌ترین اختلاس
غلامحسین کرباسچی شهردارتهران، در سال 77 به اتهام اختلاس و نقض صریح قانون بازداشت شد. آنچه در مفاد اتهامات او آمده بود، برداشت مالی وی به نفع کارگزاران سازندگی (حزب مورد علاقه او)، اختلاس به نفع شخصی، برداشت برای نمایندگی ایران در سازمان ملل، تضییع اموال و تصرفات غیر مجاز و غیر قانونی در وجوه شهرداری، به مبلغ 14 میلیارد تومان بود. او دومین و معروف‌ترین اختلاسگر سیاسی ایران نام دارد.

با بزرگترین اختلاس گران تاریخ ایران آشنا شوید/ از سیاسی‌ترین فساد مالی تا گم شدن دکل نفتی!+ تصاویر

رای نهایی دادگاه، به استناد ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی، به دو سال حبس و ده سال انفصال از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی و استرداد وجوه تعلق گرفت و از اغلب موارد اتهامی دیگر تبرئه شد.

جوان‌ترین اختلاس ایران
در سال 1381 شهرام جزایری 29 ساله، یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های فساد مالی را به خود اختصاص داد. او فعالیت خود را از دستفروشی شروع کرد و با تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به افراد مختلف، معافیت از سربازی به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تبانی در معاملات دولتی، اغوای مسئولان بانک‌ها، تسهیل و دریافت ارز، عدم به کارگیری تسهیلات در امر صادرات و واردات و ایجاد رکود در امر صادرات واردات، در نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد کرد و پس از فرار از زندان و خروج غیرمجاز از کشور، به 27 سال زندان محکوم شد و بعد از ۱۳ سال از زندان آزاد گردید.

با بزرگترین اختلاس گران تاریخ ایران آشنا شوید/ از سیاسی‌ترین فساد مالی تا گم شدن دکل نفتی!+ تصاویر

بزرگترین اختلاس
نام "مه آفرید خسروی" که توانست مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان را از شبکه‌های بانکی ایران به سرقت ببرد و محمودرضا خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی در کنار یکدیگر، یادآور بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ در ایران است.

کشف سررشته این اختلاس توسط بانک صادرات صورت گرفت که به لغو مجوز بانک آریا منجر شد. سایر بانک‌ها از قبیل بانک ملی، بانک سامان، بانک سپه، بانک صنعت و معدن و بانک پارسیان نیز با این امر درگیر شدند. پس از جلسات زیاد دادگاه و بررسی‌های همه‌جانبه، "مه آفرید" به اعدام محکوم شد و خاوری به‌همراه 3 هزار میلیارد پول به کانادا گریخت و تاکنون تلاش‌های مامورین امنتی برای بازگرداندن وی بی‌نتیجه بوده است.

Related image

رده بالاترین اختلاس
در دی‌ماه سال 1392 قوه قضاییه از اختلاس بیمه ایران پرده برداشت و سخنگوی قوه قضاییه نام "محمدرضا‌رحیمی"، معاون اول رئیس دولت دهم را در این پرونده تایید کرد. او به علت فساد و اختلاس، رشوه، سوءاستفاده از موقعیت شغلی در بهمن ماه سال ۹۳ به ۵ سال و ۹۱ روز حبس، 2 میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و 1 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد و هم اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

"پر حاشیه" ترین اختلاس
بازداشت سعید مرتضوی قاضی پرآوازه وقت و دادستان اسبق تهران و رئیس کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی در سال 1391 به اتهام فساد مالی که مصونیت قضایی او در شهریور ۸۹ توسط دادگاه انتظامی قضات لغو شده بود، تعجب بسیاری را برانگیخت. البته دوران قضاوت ومسئولیت وی، همواره پرحاشیه و مساله‌دار بود.

به گفته یکی از اعضای هیأت مدیره جدید سازمان تأمین اجتماعی، یکی از موارد اتهامی سعید مرتضوی، تفاهم‌نامه‌ او با بابک زنجانی بود که طی آن، در ازای پرداخت ۵.۳ میلیون یورو از جانب زنجانی، این سازمان ۱۳۷ شرکت زیرمجموعه خود را با نرخ تعیین‌شده بر اساس بورس کالا، به زنجانی بفروشد. سعید مرتضوی اکنون در زندان بسر می‌برد.

"نفتی" ترین اختلاس
نام "بابک زنجانی" که شکوفایی فعالیت اقتصادی خود را در زمان ریاست جمهوری آقای رفسنجانی به ثمر رساند، در اواخر دولت دهم به عنوان جوان میلیاردری که شرکت هواپیمایی داشت، در ساخت چند پروژه سینمایی مشارکت می‌کرد و روابط اقتصادی و اجتماعی خارج از اصول داشت، مطرح شد.

با بزرگترین اختلاس گران تاریخ ایران آشنا شوید/ از سیاسی‌ترین فساد مالی تا گم شدن دکل نفتی!+ تصاویر

قریب به دو سال قبل، دستگاه قضایی حکم اعدام بابک زنجانی را صادر کرد. اما مسئولان قضایی منتظر بازپرداخت پول‌ها از سوی او هستند و زنجانی از این موضوع امتناع می‌ورزد.

او به بهانه تحریم‌ها علیه ایران، امتیازاتی برای فروش نفت را به‌دست آورد که منجر به یکی از بزرگ‌ترین فسادهای نفتی و بزرگ‌‍ترین فسادهای مالی در تاریخ جهان شد.

فروش نفت و قراردادهای کلان با مجموعه‌های دولتی برای بابک زنجانی بدهی‌های هنگفت را رقم زد. بدهی او تنها به وزارت نفت، بیش از ۲ میلیارد دلار بوده که به گفته وزیر نفت، با احتساب خسارت، به حدود ۴ میلیارد دلار می‌رسد.

قریب به دو سال قبل، دستگاه قضایی حکم اعدام بابک زنجانی را صادر کرد. اما مسئولان قضایی منتظر بازپرداخت پول‌ها از سوی او هستند و زنجانی از این موضوع امتناع می‌ورزد.

گم شدن دکل نفتی!
در سال ۱۳۹۴ مجلس نهم درباره خریداری شدن یک دکل نفتی توسط شرکت تأسیسات دریایی با قیمت ٨٧ میلیون دلار بحث شد که این دکل با وجود واریز تمام پول به حساب شرکت واسطه، وارد ایران نشد و همچنین دادگاه در ادامه با تایید زنگنه (وزیر نفت دولت یازدهم)، با مفقودی یک دکل دیگر که قرارداد خرید آن بسته شده اما تحویل گرفته نشده مواجه گردید.

پس از بررسی‌های فراوان، فرزند ع"طاءالله مهاجرانی"، در این ماجرا بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شده که پرونده خرید این دو دکل، با هزینه مجموعا ۱۲۴ میلیون دلار، همچنان در دست بررسی است.

نجومی‌ترین اختلاس
در سومین سال دولت یازدهم در سال ۱۳۹۵، اولین بار انتشار فیش حقوقی ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی از بیمه مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی و بانک رفاه کارگران موج افشاگری فیش‌های موسوم به نجومی را رقم زد.

سیدصفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی در جریان این مسأله استعفا داد. در جریان این پرونده، برخی مدیران استعفا دادند و برخی دیگر هم از سوی دولت برکنار شدند. همچنین، جلوی اجرای برخی مصوباتِ پیشین که دست مدیران برای دریافت حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی را باز می‌گذاشت گرفته شد و برخی از قوانین در این رابطه نیز اصلاح شد. در نهایت، رئیس دیوان محاسبات اعلام کرد که ۳۹۷ نفر که ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق غیرمتعارف دریافت کرده بودند، تمام این مبالغ را به خزانه بازگرداندند.

آخرین اختلاس در وزارت نفت
به گفته مهندس زنگنه (وزیر نفت)، کارمند بخش اکتشاف وزارتخانه باسابقه ۳۰ سال کار در وزارت نفت، از سال 1396 حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از این وزارتخانه اختلاس کرده که پس از کشف فساد او، ظرف سه ساعت از کشور خارج‌شده است.

مقامات قضایی به درخواست وزیر نفت، از طریق اینترپل پیگیر بازگرداندن این فرد به ایران هستند. در پی این اختلاس، چند نفر از مسئولانِ اکتشاف وزارت نفت از پست‌هایشان برکنار شدند و چند نفر هم به هیئت تخلفات اداری این وزارتخانه معرفی‌شده‌اند.

با این همه، هنوز راه های سوء استفاده از بیت المال بسته نشده و قبل از آنکه بذر بی اعتمادی در جان همه مردم رخنه کند، خوبست قانونگذاران سرمایه های ایران را در یابند.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

بزرگترین اختلاس‌گران تاریخ ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۲:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
یاد دادن هرکاری خوب نیست . مگر قرار است که اختلاس انجام دهد و بعد از دوره بگیرو ببند و زندانی و عودت اختلاس های انجام شده ، به جامعه برگردد !!!!
اختلاس گران راههای فرار بسیار زیاد دارند . بعضی اشتباهات باید درجا خاتمه پیدا کند و دیگر وجود منحوسشان در جامعه دیده نشود
Iran (Islamic Republic of)
اختلاس گیر
۱۳:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
تا سال 2025 اختلاس گران فراری دانه درشت و ریز همه مهمون زندان اوین هستن ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
با اختلاسگر برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر اختلاسگر
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۹:۳۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
حالا 2 تا اختلاس بود تمام شد دیگه
همین خاوری که اسمس سر زبان منافق های بدبخت هستش بروید به ماشین حساب بزنید سهم هر ایرانی یک چندغازه
پول یک بسته چیپس 20 هزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۰ تير ۱۴۰۰
سلام لطفا از کلمات درست استفاده کنید
کلمه فساد برای فحشا و زشتی استفاده میشه
دزدی برای اختلاس و چپاول استفاده میشه
واقعا فهمیدن فرق این دو خیلی سخته؟؟
فساد اخلاقی داریم. اما فساد مالی که معنی نداره
يعنی مالش فساده؟؟ اصلا همچنین کلمه مزخرفی معنی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا کانادا خاوری و پول های دزدی رو به ما پس نمیده؟؟ که محاکمه بشه و پول ها برگرده
پس نمیدن
چون دقیقا اونا میخوان این پیام رو بفرستن که بیچاره ها اختلاس گراتون تو کشورای ما دارن عشق و حال میکنن
اگر خاوری و پول ها رو بفرستن ورق برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
ما اسلام داریم مسلمون کم داریم. اون وری ها مسلمون دارن اسلام کم دارن. به هر حال این دنیا هیچی نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
تو ماشین حساب زدم که حساب کنم هر ایرانی چه قدر میرسه
بهمن خاوری 3000 میلیارد تومن برده
تقسیم بر 80000000 کردم که ببینیم نفری اندازه چه قدر میشه

شد حدودی 37 هزار تومن (از یه ماه پول یارانه هم کمتر)
بعد گفتم همش 30 هزار!!!
به درک که از جیب من فقط 37 هزار تومن دزدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا
زدم حساب کردم شد نفری حدودی 37 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بنده هم با ماشین حساب زدم، نفری همین 37 هزار تومانه

ولی نباید حتی هزار تومن هم از بیت المال سو استفاده می‌کرد من که راضی نیستم
البته اوقاتم رو با این افکار زجر آور و کسل کننده خسته نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین سایمانی
۲۲:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
عزیزم با 30هزار تومان هیچ کاری نمیشه کرد اما3هزار میلیارد تومن میشه خیلی از مشکلات کلان اقتصادی حل کرد همون جوری که یک ماشین آلودگی خیلی کمی تولید میکنه اما این آلودگی به خاطر هزار تا از این متشین های کم آلودست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
خب همون رقم که به هر نفری 30 هزار تومن میرسه چه مشکل اقتصادی رو حل میکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
کاربر 9:31
افکار زجر آور؟ مگر جیب تو رو زده خنده دار بود این آخر حرفت
خب به درک
Canada
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
به نظر من، قبل از این که با اختلاس کنندگان برخوردی صورت گیرد، بایستی با سیستمی که بستر اختلاس را فراهم می نماید مبارزه شود. زیرا تا زمانی که زمینه اختلاس فراهم است، عده ای که ضعیف النفس هستند وسوسه می شوند و از راه راست منحرف می گردند.
United States of America
دیجه ظفرعلی
۱۰:۲۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۲۳:۳۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
پس چگونه سپاه واطلاعات ادعا دارند که پرنده آمریکایی را در هوا شکار میکنند، دریاها درغروق سپاه است،چطور سیای آمریکا گفته درمقابل اطلاعات ایران کم آوردیم،اما دزدهای ایران براهتی بودجه را میبرند خودشان هم میروند تازه صدتایی یکی گیر میافته،بعد میگن میگیریمشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
قدرت و هوش و تاکتیک های نظامی سپاه چه ربطی به اختلاس داره؟؟
خواهشا حرف از رو هوا نزنید
فعلا الحمدالله اتفاقا بودجه نظامی عالی و سرجاش هست
و هر روز هم قدرت نظامی و موشکی ایران به کوری چشم امثال تو بیش تر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۱۱:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
درود
بله دیگه وقتی یه مشت آدم... میان میگن آزادی آزادی! چرا این ها رو دستگیر میکنین اینم نتیجش!!!
تمام اینها تقصیر اون b_b_c بد ذات و مردمی هست که این 4 دهه دم به دقیقه آسیبی به ملت زدن خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه که بعد یه مدت آزاد می شن. مدت حبسشون یهو از ۲۰ سال می شه ۱۰ سال!. رد مال هم که نصفه و نیمه. با بقیه مالی که دزدیدن زن و بچه اشون راحت دارند زندگی می کنن. خدا نابودشون کنه. واسه اینا باید دعا کنی مثل قارون با تمام مال و اموالشان برن زیر خاک.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۷:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
واقعا تاسف داره این همه اختلاس تو کشور اسلامی انجام میشه و اسممونم گذاشتیم مسلمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
به خاطر دزدی 4 تا مفسد 80000000 نفر رو جمع نزن
تهمت از بزرگ ترین گناهان کبیرست
محض اطلاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
از این 80 میلیون نفر کمتر از 7 میلیون نفر دین و ایمان دارند
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش حسینی
۱۰:۲۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام دوستان.به نظر من این ادمهایی که دستگیر شدن فقط طعمه بودن و سواستفاده شده ازشون بعد برعلیه اونا پرونده سازی کردند مقصر جلوه داده شدند مگراینکه همه ی ما میدونیم یک نفر نمیتونه این همه کار خلاف را انجام بده دولت ما باید پیگیرتر و دقیق تر باشه باید بفهمه چه موقع عملیاته این افراد انجام میشه که بتونه جلوگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
ساکن روستاهای مرزی خراسان جنوبی هستم
برام جالب هست که مردم اینجا برای نان شب خود مانده اند
اما اقایان دارن میلیارد میلیارد اختلاس میکنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
hassan
۲۰:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
خیانتکار و فاسد روز به روز داره زیاد میشه و مردم فقیر هم همینطور.اقتصادمون داره ضعیف میشه قدرت خرید مردم پایین اومده حقوقشون کفایت خرج و مخارج روزمرشون نمیکنه قسط بانک قسط ماشین کاریه خونه خرج دانشجویان و بچه های ریز و درشتشون خوراک پوشاک بیماری کهنسالاشون و هزار بدبختی و گرفتاری.
حلا این ختلاس هارو کجای دلشون بزارن؟
وقتی که با چشم خودشون میبینن که سرمایه کشورش داره چپاول میشه و هیچ دادرسی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۶ تير ۱۳۹۸
به اميد نابودي همه اختلاسگرا
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۷:۲۴ ۰۸ تير ۱۳۹۸
با سلام تاریخ:06/04/1398
حقیردارای مدرک لیسانس برق داشتن سابقه 8 سال کار که متاسفانه 6سال برایم بیمه لحاظ شده و در تاریخ19/1/97در حین مراجعت به محل کار دکل۲۲فتح بر اثر واژگونی سرویس ایاب و ذهاب شرکت ملی حفاری ایران که زیر مجموع شرکت نفت است دچار حادثه شدم و پیرو این تصادف سخت و مجروحیت جسمی از ناحیه خون ریزی مغزی وشکستکی قفسه سینه وشکستگی ترقوه وکمرو گردن وغیره نیز شدم و همچنان بهبود نیافته ام و تحت درمان هستم و تحمل خسارات مالی و ضرر شدم و هیچ گونه مساعدتی در حق اینجانب جهت کاهش مشکلات جسمی و روحی و مالی نیز نشده به علت اینکه کارگری موقت محلی برای پیمانکار ملی حفاری اهواز مشغول بکار بودم شامل مزایای مربوطه جهت برخورداری از دریافت حقوق و تسهیل و دردرمان و امورات مربوطه نشدم پیمانکار مسئول بنده زیر مجموعه شرکت ملی حفاری بوده است و از جذب بنده خودداری می نماید.و جالبه آنکه در حال استخدام رسمی در ملی حفاری با کد 33000 و 44000 هستند که آشنابازی می نمایند تاکنون هیچ استفاده ای از مزایای مذکور بیمه حادثه ، حقوق و...برای بنده لحاظ نشده است. حتی حقوق 2ماه قبل از حادثه وعیدی وپاداش سال قبل حادثه را توقیف کردندوتمام هزینه های درمان را از جیب خودم پرداخت میشود.و ازجذب بنده خودداری می نمایند خواهشمند است چون در تصادف ازمرگ نجات یافتم و سرگردان شدم واکنون احتیاج شدید به استخدام و ادامه کار برای امرارمعاش عائله تحت تکفل والدین سالمند و سپس انجام ازدواج ،رفع مشکل اجاره نشینی خانواده را دارم
Finland
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
امیدوارم .روزی برسه تمام افرادی که به شهداو جانبازان عزیزمان ،که واقعا دلم برای مظلومیت شان آتش گرفته .وبه مردم مظلوم و آزاده ای که نون تو سفرشون نداران و درگیر هزاران بدهی و بیماری هستن خیانت کردند و خیانت میکنند ،در جلوی دیدگان همه به بدترن مجازات برسن اونم به دست خدا .چون تنها اوست که در این وانفسا دادرس مردم مظلوم ماست .
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۴۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
باید دست اختلاسگرا هر چه سریعتر قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
حامدعالشي
۱۲:۱۳ ۲۶ دی ۱۳۹۷
انانهايي كه اختلاس مي كنند بايد دردادگاهي كه خانواده شهدا وايثارگران وخانوادهاي شهداي حرم حضور دارند دادگاهي شوند وحكم شان را انها صادركنند واقعا چه كسي جواب خون شهدا راخواهد داد بايد ازهيچ چيز نترسيم وباقاطعيت برخوردكنيم چراكه اينان لشگريان امريكا و اسراييل هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۲ دی ۱۳۹۷
اختلاس بانک آینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
عجب ....
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۲۰:۱۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
بازم هست . پس کو بقیه اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
کدوم ها؟؟
همین ها بود دیگه
حالا شاید 2 تا دیگه هم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
همش کار دشمن یعنی امریکا و اسرائیل هست .
Iran (Islamic Republic of)
( ͡°Ĺ̯ ͡° )
۲۲:۲۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اره باو لعنتی ها اجیرشون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا این جنایت عامل اصلیش آمریکاست
این 4 تا مفسد حالا یکم پول دزدین کجا میخوان خرجش کنن؟؟ آمریکا و کانادا نهایت فرانسه
آمریکا از تمام مفسدین اقتصادی جهان حمایت میکنه که ملت ها رو به زانو در بیاره و پول ها رو به چنگ بیاره
اگر غیر این بود کانادا و آمریکا و.. تمام مفسدین با پول های دزدی رو برای محاکمه به ایران برمیگردوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
ماشا الله!!!
چشم نخورید انشا الله!!!!