تنها زن دفن شده در بهشتِ حزب‌الله کیست؟ +عکس

مادر حزب‌ الله اولین زنی است که در روضه‌الشهیدین به خاک سپرده شد تا نامش در تاریخ مقاومت جاودان بماند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ضاحیه جنوبی بیروت و در محله «غُبیری»، درست در کنار مجلس لبنان، آرامستان بزرگی وجود دارد که در کنار آن، در محلی سرپوشیده، شهدای زیادی از رزمندگان و فرماندهان حزب الله آرمیده‌اند.

تنها زن دفن شده در بهشتِ حزب‌الله کیست؟ +عکس

بجز یک قبر مربوط به دکتر «فضل علی نجم» -متوفی به سال 1998- همه افراد دفن شده در این محل، از شهدای حزب الله هستند؛ شهدایی که اکثر قریب به اتفاق آنها در دو نبرد حزب الله و اسراییل -یکی در جنگ های منتهی به آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 و دیگری در جنگ تموز یا 33 روزه- به شهادت رسیده‌اند.

در این میان، شهدای دیگری هم حضور دارند که بعدا به آنها اضافه شدند که مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین آنها «عماد مغنیه» معروف به «حاج رضوان» فرمانده شاخه نظامی حزب الله است.

«حاج رضوان» 23 بهمن سال 1386 در پی عملیات جوخه‌های ترور موساد در منطقه «کفرسوسه» دمشق وقتی از مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گشت، بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده ترور شد و به شهادت رسید.

تنها زن دفن شده در بهشتِ حزب‌الله کیست؟ +عکس

با شروع بحران سوریه و باز شدن جبهه نبرد با تکفیری‌ها، حزب الله لبنان نیز بخشی از نیروهای خود را برای مقابله با آنها در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سرزمین شام فرستاد که این شهدا در ادبیات لبنانی‌ها به «شهدای دفاع مقدس» معروف هستند.

دسته سوم از شهدای دفن شده در «روضة الشهیدین»، از همین شهدا هستند که شناخته‌شده‌ترین آنها «جهاد مغنیه» فرزند حاج رضوان و «مصطفی بدرالدین» معرف به «سید ذوالفقار»- جانشین عماد مغنیه بعد از شهادت وی و برادر همسر او- است.

علاوه بر عماد مغنیه و جهاد و سید ذوالفقار، شهدای شناخته شده دیگری هم در اینجا دفن هستند که «سید هادی نصرالله» فرزند دبیرکل حزب الله لبنان، «محمد منیف اشمر» برادر شهید «علی منیف اشمر» (قمر الاستشهادیون) و «ابوتراب» از شهدای مدافع حرم هم جزو آنها هستند.

اما این روزها بهشت حزب‌ الله مهمان ویژه‌تری دارد که در کنار مزار حاج رضوان به خاک سپرده شد. این مجاهده جلیله‌ آمنه سلامه مادر شهیدان مغنیه است که در لبنان به «ام‌المقاومه» شهرت دارد و آنچه در ادامه خواهید دید اولین تصویری است که از مزار او منتشر شده است.

تنها زن دفن شده در بهشتِ حزب‌الله کیست؟ +عکس

تنها زن دفن شده در بهشتِ حزب‌الله کیست؟ +عکس

منبع: فارس

انتهای پیام/

تنها زن دفن شده در بهشتِ حزب‌الله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار