مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمله بدافزاری مشابه استاکس‌نت به زیرساخت‌های هسته‌ای کشور قویاً تکذیب می‌شود

مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل اخبار منتشره مبنی بر حمله بدافزاری مشابه استاکس‌نت به زیرساخت‌های هسته‌ای را تکذیب کرد.

پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اواخر هفته گذشته برخی رسانه‌ها به نقل از منابع صهیونیستی از حمله یک بدافزار جدید شبیه استاکس‌نت به زیرساخت‌های ایران خبر دادند. این رسانه‌ها با غرض‌ورزی و اهداف خاص اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت تقویت پدافند غیرعامل و مقابله با تهدیدات جدید را نیز در همین راستا ارزیابی کرده‌اند. این رسانه‌ها مدعی شدند حجم تخریب و دامنه اثرگذاری این ویروس هنوز مشخص نشده اما گفته می‌شود که هدف آن ایجاد اختلال در سیستم‌های کنترل سانتریفیوژها در مراکز هسته‌ای ایران است.

یکی از کارشناسان سازمان پدافند غیرعامل کشور و مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص گفت: سازمان پدافند غیرعامل به طور مستمر تمام تأسیسات هسته‌ای کشور را رصد می‌کند. در این مورد بررسی‌های ما در سازمان پدافند غیرعامل و پیگیری‌های من از مسئولان سایت مربوطه و همکاران ما در مرکز ماهر نشان می‌دهد که چنین چیزی به هیچ وجه وجود ندارد و قویاً تکذیب می‌شود. در صورتی که چنین چیزی وجود داشته باشد، حتماً مشاهده می‌شود و حسگرهای ما به آن واکنش نشان می‌دهد.

وی در رابطه با سخنان سردار جلالی در نشست خبری درباره مشاهده ویروس استاکس‌نت‌های غیرفعال در کشور و ارتباط آن با ادعاها اخیر، گفت:  تأکید رئیس سازمان پدافند غیرعامل در آن نشست بر این بود که ویروس‌های جدید پیچیدگی و قوت بیشتری دارند و مورد خاصی مدنظر ایشان نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار