به مناسبت دهه وقف و صفر اجرا می‌شود؛

طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی خدمات ضروری به زائرین در جاده‌های منتهی به مشهد ارائه می‌شود.

طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان در نشست خبری در اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: در طرح قدم‌های آسمانی ۶۵ ایستگاه در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها در مسیر‌های منتهی به مشهد وظیفه خدمت گذاری به زائران پیاده را عهده دار شدند.

وی در رابطه با امکانات ایستگاه ها تصریح کرد: امکانات لازم از قبیل وسایل بهداشتی، کمک‌های اولیه و امکانات رفاهی لازم  و همچنین در برخی از این ایستگاه‌ها خدمات پزشکی و درمانی نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان در رابطه با اسکان زائران افزود: ٤٥٤مکان در خدمت اسکان زائران قرار دارد که ظرفیت آن‌ها شبی ٤٠هزار زائر هست که٤٠٠مکان در مشهد و ٥٤موقعیت در مسیر‌های منتهی به مشهد وظیفه خدمت گذاری را به عهده دارند.


حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به اینکه با اطلاع رسانی، مردم وقف‌های بیشتری انجام می‌دهند، ادامه داد: سهم خراسان رضوی در موقوفات کل کشور ۱۰ درصد است که کل موقوفات ثبت شده در خراسان رضوی ۲۴ هزار و ۹۲۴ موقوفه بوده است .
 
وی افزود : تا کنون در مشهد ۲۰۰ وقف جدید ثبت شده است واین وقف ها بیشتر برای نیت‌های مذهبی، مساجد و مسائل اجتماعی هستند.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان ادامه داد: در حوزه اطلاع رساتی اقداماتی، چون بازدید رایگان از کتابخانه و موزه وقف از تاریخ ١٩ الی ٢٤ آبان ماه تدارک دیده ایم که عموم مردم بصورت رایگان می‌توانند بازدید داشته باشند.

حجت الاسلام  احمدزاده در رابطه با وقف‌های علمی گفت : وقف علم و فناوری در ایران بسیار پیشرفت داشته است، اما هنوز نا مانوس است و تلاش ما این است که توجه مردم را به علم و فناوری معطوف کنیم تا در این زمینه هم احساس دغدغه بکنند و وقف انجام دهند.
 
انتهای پیام//آ.ح
 

١۰ درصد وقف کشور سهم استان خراسان رضوی 

برچسب ها: اوقاف ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار