زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر در محمله استان فارس رخ داد که بزرگترین زلزله این هفته بوده است.

بزرگترین زلزله هفته در محمله/ ثبت ۵۲ زمین لرزه در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور را از 19 تا 24 آبان ماه را به اطلاع می رسانیم، 52 زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۹ آبان ماه

در سفید سنگ استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در اردل استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر گزارش شده است، لاله زار استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر لرزاند. در کوهبنان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است.

یکشنبه ۲۰ آبان ماه

در قطرویه استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، بندر عباس را زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر لرزاند. در قلعه‌قاضی استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است؛ در ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۳ کیلومتر گزارش شده است. مجن استان سمنان را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر لرزاند.


بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله


دوشنبه ۲۱ آبان ماه

در اسلامیه استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در خشت استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

در کنار تخته استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است. در بابامنیر استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است. تازه آباد را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر لرزاند، محمله استان فارس را زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر لرزاند.

سه‌شنبه ۲۲ آبان ماه

در سرگز استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در کهنوج استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، سرجنگل استان سیستان و بلوچستان را زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر لرزاند، در سلطان آباد استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.

چهارشنبه ۲۳ آبان ماه

در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


در روبار استان گیلان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است. در کنار تخته استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ در عمق ۹ کیلومتر به وقوع پیوسته است. نظام شهر استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر تجربه کرد.

در مردهک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر گزارش شده است، در لاله زار استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است.

پنجشبه ۲۴ آبان ماه

در خنج استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، تازه آباد را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر لرزاند، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، نجف شهر استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر لرزاند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.