امام جمعه موقت تهران:

حوزه‌های علمیه در حوزه پاسخگویی به شبهات کاری انجام ندادند/علم هنگامی معنا می‌یابد که مجاهدانه باشد

حوزه‌های علمیه در حوزه پاسخگویی به شبهات کاری انجام ندادند/علم هنگامی معنا می‌یابد که مجاهدانه باشدامام جمعه موقت تهران بر لزوم ورود حوزه‌های علمیه به عرصه پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت علامه قاضی طباطبائی فقیه، حکیم و عارف شیعی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد،گفت: علامه قاضی در فقاهت از نوادر و شاگردان ایشان استوانه انقلاب اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه مودت بدون معرفت امکان پذیر نیست، به خلأ‌های جامعه امروز اشاره و تصریح کرد: یکی از خلأ‌های جامعه امروز ما این است که حوزه‌های علمیه به لحاظ مباحث عقلی، در حوزه پاسخگویی به شبهات کاری انجام ندادند.

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن کریم و تفسیر این کتاب الهی، در جامعه امروز ما مورد بی مهری قرار گرفته و این مهم جای تاسف دارد.

آیت الله صدیقی افزود: فراموش شدن معارف حدیثی و احادیث در حوزه فقه از دیگر خلأ‌های جامعه بشمار می‌رود، متاسفانه آنگونه که باید در جامعه ما به این مباحث پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه نتیجه مجاهدت‌ها رسیدن به هدایت است تصریح کرد: علم هنگامی معنا می‌یابد که مجاهدانه باشد، اساس کار بر این است که انسان درون خودش را از غیر خدا پاک کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: رستگاری رسیدن به قله و عبور از موانع است، تا هنگامیکه انسان خود را پاک نکند به کمال نمی‌رسد زمین باید پاک باشد تا بذری در آن رشد کند.

آیت الله صدیقی افزود: انسان باید موانع بزرگی همچون نفس اماره که بین خود و خداست را کنار بزند و از بین ببرد تا به مدارج عالی برسد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

لزوم ورود حوزه‌های علمیه به عرصه پاسخگویی به شبهات دینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.