نمی‌توانیم اصفهان را محدود به یک استان یا ایران کنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:نمی‌توانیم اصفهان را محدود به یک استان یا ایران کنیم؛ بلکه بشر اگر افتخاری داشته باشد باید به گذشته خود و به خصوص اصفهان مراجعه کند.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص گرامیداشت روز اصفهان به  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: اصفهان موقعیتی دارد که ایجاب می کند یک هفته به نام آن باشد نه تنها یک روز؛ تا ابعاد مختلف این شهر را تشریح کنیم و به نمایش بگذاریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بنابراین حرکتی که در این زمینه انجام شده است بسیار خوب است، اصفهان نگینی برای کشور و یک میراث پر افتخار برای نسل بشر است.

وی افزود: نمی‌توانیم اصفهان را محدود به یک استان یا ایران کنیم؛ بلکه بشر اگر افتخاری داشته باشد باید به گذشته خود و به خصوص اصفهان مراجعه کند، آیا کسی هست که بتواند همتایی برای منارجنبان پیدا کند؟

عابدی تأکید کرد: بحث میراث و صنایع دستی را از نسل‌های قبل به ارث بردیم؛ اگر بشر در حوزه هنرهای دستی حرفی داشته باشد، باید به صنایع دستی اصفهان مراجعه کند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به خاطرات یک توریست گفت: این فرد تعریف می‌کرد «زمانی به مشهد رفتم، کسی گفت آرزو کردی گفتم نه، گفت الان آرزو کن، گفتم آرزو دارم یکبار دیگر کنار زاینده‌رود بروم.» بنابراین اصفهان متعلق به تمام جهان است، من خود به شخصه شرمنده نسل گذشته هستم، نتوانستیم از این میراث به خوبی نگهداری کنیم.

عابدی خاطر نشان کرد: تاریخ این مناسبت مهم نیست، مهم نقطه شروع است؛ هر چند تقارن روز اصفهان با این ماه بسیار خوب است، زیرا بازدید کننده از اصفهان در این ماه کم است و این می‌تواند باعث جذب بیشتر گردشگر شود.

 

انتهای پیام/م

اصفهان متعلق به تمام جهان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار