دومین استارت اپ بانوان اصفهانی به گام آخر رسید

دومین رویداد استارت اپ بانوان که به همت شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان از دوم آذرماه پذیرای ایده ها و خلاقیت های جوانان شده بود، همزمان با ولادت پیامبر به گام آخر رسید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دومین رویداد استارت اپ بانوان که به همت شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان از دوم آذرماه پذیرای ایده ها و خلاقیت های جوانان شده بود، همزمان با ولادت پیامبر به گام آخر رسید.
رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در آئین اختتامیه دومین استارت اپ بانوان با گرامیداشت ولادت حضرت رسول گفت: استارت اپ ها در راستای فراهم سازی نشاط اجتماعی و ایجاد بستر برای شغل های جدید برگزار می شوند تا صاحبان ایده با آشنایی موفقیت های نو، کسب و کارهای جدیدی راه اندازی کنند.
زهرا اخوان نسب کارآفرینی را موتور رشد و توسعه اقتصادی عنوان و اظهار کرد: افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی در گرو توجه به کارآفرینی است، به همین دلیل با برگزاری چنین رویدادی به دنبال جمع آوری ایده های ناب و تبدیل آنها به کسب و کار بودیم.


وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه کار تیمی و تیم سازی همواره از رموز موفقیت مدیران تراز جهانی بوده است، طی برگزاری این رویداد به بیش از 100 شرکت کننده فرصت داده شد تا در قالب گروه های 10 نفره، ایده های خود را در معرض داوری گذاشته و تیم سازی کنند.
اخوان نسب خاطر نشان کرد: در پایان این رویداد، تیم ها به ارائه ایده های خود پرداختند که از میان ده ایده ارائه شده؛ ایده 4XL در زمینه دوخت سفارش آنلاین، ایده پرواسکرین در خصوص ارتباط بی سیم و دسترسی سریع و همگانی تبادل اطلاعات و ایده زامیاد مربوط به اپلیکشن تشخیص بیماری های گل و گیاه خانگی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و گروه اول جواز ورود به مسابقات استارت آپ ویکند جهانی را نیز دریافت نمود.
رئیس شورای عالی بانوان ادامه داد: مهدی ناصری، احمد ورد و شهرزاد میرجهانی با داوری این رویداد، سه ایده برتر را انتخاب کرده و ضمن تقدیر از گروه ها، جوایز نفیسی به آنها اهدا کردند.
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این رویداد اذعان کرد: با توجه به اینکه ریسک پذیری از شاخص های مهم ورود بانوان به عرصه های اجتماعی به شمار می رود و بهره مندی از منابع انسانی آنطور که شایسته است محقق نشده، لذا می بایست با تأمین زیر ساخت های مورد نیاز به تسهیل این مسیر کمک کرد.
وی در ادامه افزود: تاکنون تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکل بیکاری جوانان به کار بسته ایم که با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، شاهد جایگزینی 8 هزار نیروی جوان در رده‌های مدیریتی کشور بوده ایم.
زهرا سعیدی اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادهایی علاوه بر پرورش ایده ها و تبدیل آنها به کسب و کار، به کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از نداشتن شغل نیز کمک می کند که امیدواریم شاهد تکرار اینگونه رویدادها در سطح استان باشیم.
گفتنی است این رویداد با هدایت نماینده جهانی و تسهیلگر رسمی استارت اپ ویکند و حمایت و همراهی امور بانوان ریاست جمهوری، یونسکو، استانداری و شهرداری اصفهان طی سه روز از دوم لغایت چهارم آذر ماه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

 

انتهای پیام /س

برپایی دومین استارت آپ بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.