خلیلزاد: در صورت پیشرفت مذاکرات با طالبان،‌ انتخابات ریاست جمهوری با تاخیر برگزار شود

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفته است که اگر مذاکرات صلح با طالبان پیشرفت داشته باشد،‌ بهتر است انتخابات ریاست جمهوری با تاخیر برگزار شود.

خلیلزاد: در صورت پیشرفت مذاکرات با طالبان،‌ انتخابات ریاست جمهوری با تاخیر برگزار شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که کمیسیون انتخابات افغانستان 31 حمل/ فروردین سال آینده را به عنوان روز قطعی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفته است که اگر مذاکرات صلح با طالبان پیشرفت داشته باشد،‌ بهتر است انتخابات ریاست جمهوری با تاخیر برگزار شود.

خلیلزاد در گفتگو با یک شبکه خبری آمریکایی گفته است که اگر پیشرفتی در گفتگو با طالبان رخ دهد، در نخست باید توافق با این گروه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صورت بگیرد اما اگر پیشرفتی نباشد، برعکس این کار باید شود.

این در حالی است که پیش از این، گزارشاتی مبنی بر توافق خلیلزاد و طالبان بر سر تاخیر انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد دولت موقت در این کشور وجود داشت،‌ اما این ادعاها از سوی هر دو جانب رد شده است.

خلیلزاد پیشتر در یک کنفرانس خبری در کابل، از طالبان خواسته بود تا با استفاده از فرصتی که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری میسر است، به گفتگوهای صلح بپیوندند، زیرا زمانی خوبی برای ادغام خواهد بود.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته تقویم انتخابات ریاست جمهوری‌، انتخابات پارلمانی ولایت غزنی و انتخابات شوراهای ولایتی و ولسوالی‌ها را اعلام کرد که بر اساس آن ۳۱ حمل/ فروردین سال آینده روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.