طرد70هزار تبعه غیرمجاز از استان کرمان

مدیرکل اتباع استاندری کرمان گفت:سیاست فعلی مدیران استان بر ساماندهی اتباع بیگانه است و در این رابطه حرکت‌های خوبی شروع شده است و اقدامات مناسبی صورت پذیرفته است.

طرد70هزار تبعه غیرمجاز از استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حمید شمس الدینی صبح امروز در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی پناهندگان که با حضور کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از مقامات قضائی استان کرمان در هتل پارس کرمان برگزار گردید، گفت: مهمترین بخشی که در حوزه اتباع ضرورت دارد ونیاز داریم که تببین گردد این است که نگاه تهدیدی به اتباع بیگانه به نگاه فرصتی تغییر یابد.

در حال حاضر استان کرمان به عنوان اولین استان و اولین خاکریز حضور پناهندگان از مرز‌های شرقی به ویژه کشور افغانستان محسوب می‌شود.

وی به جمعیت ۳۰ میلیون نفری کشور افغانستان اشاره کرد و افزود:حدود ۳ میلیون تبعه افغانی معادل ۱۰ درصد جمعیت کشور افغانستان در ایران هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به ۳۰۰ هزار نفر از پناهندگان افغان در استان کرمان حضور دارند، گفت: طبق آمار‌ها معادل ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را تبعه افغانستانی تشکیل می‌دهند.

شمس الدینی افزود:طی ده سال گذشته قریب به ۷۰ هزار از اتباع غیرمجاز از استان کرمان طرد شده اند، اما کماکان جمعیت ثابتی از پناهندگان و مهاجرین در استان داشته ایم.

انتهای پیام/ح

طرد7هزار افغانی غیرمجاز از کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار