معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خبرداد؛

اجرای طرح مدیریت جامع پارکینگ در شیراز/نصب دوربین ثبت تخلف در کمربندی شیراز/احداث بزرگ‌ترین پایانه حمل و نقل بار در شیراز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با استقرار نرم‌افزار جامع مدیریت پارکینگ تمامی پارکینگ‌های تحت مدیریت شهرداری شیراز و بخش خصوصی مورد نظارت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی زور بخش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل با اشاره به اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، گفت: مدیریت مکانیزه ناوگان اتوبوس‌رانی شهر شیراز در دستور کار شهرداری است که در تلاش هستیم هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد که در مرحله اول تجهیزات موردنیاز بر روی یک هزار اتوبوس نصب‌شده است.

وی افزود: در راستای طرح کنترل آلودگی هوای شهر (LEZ) زیرساخت‌هایی را فراهم کردیم. دوربین‌هایی در محور زند، ملاصدرا و پل باغ صفا نصب شدند که کاربرد آن‌ها کنترل معاینه فنی خودروها است که در آینده نقاط بیشتری نیز پوشش داده می‌شوند.

زوربخش ادامه داد: از تاریخ ۲۲ آبان تا ۲۴ آذر امسال خودرو‌هایی که بدون یا دارای معاینه فنی هستند مورد شناسایی قرار گرفتند که ۴۹ هزار و ۶۸۳ فقره پلاک شناسایی شدند، از این تعداد ۵ هزار و ۴۶۲ دارای معاینه فنی و ۲ هزار ۳۶۴ فاقد معاینه فنی بودند همچنین ۴۱ هزار و ۸۵۷ پلاک در بانک اطلاعاتی ثبت شدند که در حال بررسی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه در ۱۳ نقطه شهر شیراز ۳۳ گیت مستقر خواهد شد، تأکید کرد: در حال حاضر طرح به‌صورت ارشادی اجرا می‌شود و از رانندگان تقاضا داریم که به اخذ کارت معاینه فنی اقدام کنند چراکه پس از پایان طرح ارشادی مشمول جریمه خواهند شد.

وی از اجرای طرح مدیریت جامع پارکینگ در شیراز نیز خبر داد و گفت: با استقرار نرم‌افزار جامع مدیریت پارکینگ تمامی پارکینگ‌های تحت مدیریت شهرداری شیراز و بخش خصوصی مورد نظارت قرار می‌گیرند که چه مقدار تقاضا، عرضه و درآمد داشته‌اند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در پایان تأکید کرد: کرایه اتوبوس و تاکسی‌ها باید بر اساس پیمایش باشد، همین موضوع را در دستور کار قراردادیم تا حمل‌ونقل عدالت محوری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه صدور و تمدید پروانه برای رانندگان برون‌سپاری می‌شود و می‌توانند به دفاتر خدمات پیش‌خوان دولت مراجعه کنند، ابراز داشت: در جهت راه‌اندازی امکان پرداخت آنلاین در تاکسی‌ها با دو شرکت مراحل اولیه را انجام دادیم، در مرحله دوم به دنبال این هستیم که شهروندان با کارت بلیط شهروندی که برای اتوبوس و قطار شهری در اختیار دارند برای تاکسی‌ها هم استفاده کنند.

مسعود حسن شاهی با اشاره به نصب ۳۰۰ دوربین در سطح شهر شیراز برای نظارت حمل‌ونقل درون‌شهری و ادامه داد: برای نخستین بار در کشور مجتمع خدمات تاکسی‌رانی در شیراز احداث می‌شود و برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی نیز با بخش خصوصی مذاکراتی انجام‌شده است.

وی بیان کرد: رانندگان ۷۵۰ خودرو هرکدام دو حلقه لاستیک رایگان دریافت کردند، در مرحله دوم نیز ۲ هزار و ۲۵ خودرو طی قرعه‌کشی لاستیک رایگان که جمعاً چهار هزار و ۵۰ حلقه لاستیک می‌شود را دریافت می‌کنند.

حسن شاهی با بیان اینکه ۱۰ هزار تاکسی در شیراز فعال هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۴۰ درصد تاکسی‌ها فرسوده هستند که در صورت ابلاغ سهمیه‌ها ما آمادگی نوسازی را داریم.

مدیر حمل‌ونقل درون‌شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص فعالیت اسنپ و تپ سی گفت: طبق قانون این شرکت‌ها باید زیر نظر شهرداری‌ها باشند، معاونت حمل‌ونقل شهرداری شیراز نیز همچون دیگر کلان‌شهر‌ها وارد مذاکراتی با این شرکت‌ها شده است تا بخش اعظمی از تاکسی‌های شیراز نیز مجهز به خدمات اینترنتی بشوند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز نیز در این نشست خبری حضور داشت و گفت: پایانه حمل‌ونقل بار در محور جنوب شرق شیراز احداث می‌شود که به لحاظ وسعت بزرگ‌ترین پایانه حمل‌ونقل بار و کالا در کشور خواهد بود.

محسن حدیقه جوانی ادامه داد: احداث این پایانه به دلیل نزدیکی به راه‌آهن محور عسلویه اتفاق خوبی در جابه‌جایی بار خواهد بود.

وی از اجرای طرح تردد زمانی و مکانی خودرو‌های حمل بار توسط مرکز کنترل ترافیک خبر داد و افزود: با خریداری دو دستگاه باسکول الکترونیکی سیار از آسیب رساندن به زیرساخت‌های شهری جلوگیری می‌کنیم.

حدیقه جوانی خاطرنشان کرد: فاز سوم تخصیص سوخت دیزل از ۲۰ آبان توسط سامانه کشوری اجراشده است و ناوگان بالای ۱۰ تن بار برای هر جابه‌جایی باید بار برگ داشته باشند، بار برگ سندی است مثل بارنامه برون‌شهری که مشخص می‌کند صاحب بار چه کسی است، بار چیست و نشان‌دهنده مسیر ناوگان در سطح شهر است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه طی ۹ ماه اخیر ۱۴ تقاطع سطح شهر شیراز مجهز به سیستم برق اضطراری شدند، از نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارت تصویری خبر داد.

محمدعلی علویان مهر ادامه داد: کمربندی شیراز از محور‌های حادثه‌خیز است که با هماهنگی پلیس راهور ۱۲ دوربین ثبت تخلف در کمربندی نصب خواهد شد که البته بخشی از آن مستقر و نصب‌شده است.

وی افزود: نصب دوربین ثبت تخلف در جهت ایمن‌سازی کمربندی در حیطه شهرداری شیراز نبود، اما بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه را متقبل شد تا با گرفتن کد ثبت تخلف اعمال تخلف شود درواقع شهرداری شیراز در جهت کهش تلفات به کمک سازمان راه و شهرسازی آمد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
باید دوربین ها به ده هزار تا برسه و هزینه ها هم از جریمه ها گرفته میشه!
رانندگی توی ایران فاجعه است و باید خیلی سخت گیری شه و جای خودرو عمومی نقلیه عمومی استفاده شه یکی از راه های جلو گیری از خودروهای شخصی . استفاده از جریمه . مالیات پارکینگ و مالیات استفاده از خودرو است!
آخرین اخبار