سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

جایگاه ایران از لحاظ درآمد سرانه در رتبه بندی دنیا/ هزینه‌های کمرشکن جراحی‌های زیبایی برای کشور

حریرچی با اشاره به جایگاه ایران از لحاظ درآمد سرانه در رتبه بندی دنیا از هزینه‌های کمرشکن جراحی‌های زیبایی برای کشور خبر داد.

ایجاد یک نفر از ۷ فقیر کشور توسط نظام سلامت/ پرداخت ۴۰ درصد هزینه‌های کمرشکن پزشکی توسط ۲۰ درصد افراد ثروتمند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در مراسم سومین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران که امروز در هتل المپیک برگزار شد درباره سیاست‌گذاری حوزه سلامت، گفت: اقتصاد ایران از لحاظ سرانه کشور (با در نظر گرفتن برابری قدرت خرید)، رتبه شصت‌و‌ششم دنیاست و نسبت به کشورهای اروپا و آمریکا رتبه‌ای  بسیار کمتر داریم و نسبت به متوسط جهان 10 تا 15 درصد بالاتر هستیم.

وی افزود: در مقایسه با کشورهای متوسط از لحاظ درآمد از جمله مالزی، ترکیه، بلغارستان، صربستان، چین، لبنان، تایلند و مکزیک درصد کل هزینه‌های سلامت ما نسبت به درآمد ناخالص ملی به طرزی قابل توجه بالاتر است.

حریرچی گفت: در زمینه سرانه هزینه سلامت بر اساس دلار ppp، ایران نسبت به کشورهای هم سطح خود، سرانه‌ای بیشتر را هزینه می‌کند.

وی درباره درصد پرداختی از جیب مردم نسبت به کل هزینه‌های سلامت افزود: در حال حاضر هزینه‌ای که مردم از جیب خود پرداخت می‌کنند درصدی بالا دارد و مردم ممکن است مثلا از هزینه‌های تهیه جهیزیه صرف نظر کنند و آن را نادیده بگیرند اما برای تامین دارو تلاش کرده و هر هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند.

مردم حاضر هستند هزینه هایی بالا برای جراحی‌های زیبایی بپردازند

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از مشکلات جراحی‌های زیبایی این است که مردم حاضر هستند هزینه های زیادی برای آن بپردازند و یکی از عوامل اصلی هزینه های کمرشکن در جامعه، اعمال جراحی زیبایی و دندان پزشکی است.

حریرچی درباره درصد مجموع هزینه دولت و بیمه‌های پایه گفت: این مبلغ برابر متوسط هزینه کرد کشورهای هم سطح است و دولت و بیمه حتی کمی بیشتر هزینه می‌کنند.

وی درباره درصد جمعیت مواجه شده با هرینه‌های کمرشکن (آستانه 25 درصد کل هزینه) افزود: در حال حاضر 20 درصد افراد ثروتمند جامعه، 39 درصد از کاستروفی جامعه را تشکیل می‌دهند و هزینه‌های کمرشکن را پرداخت می‌کنند.

یکی از هر 7 فردی که فقیر شده به علت نظام سلامت بوده است

سخنگوی وزارت بهداشت درباره جمعیت فقیر شده به علت هزینه‌های سلامت اظهار کرد: در سال 94 تعداد 632 هزار نفر درآمدشان به زیر 150 هزار تومان رسیده است؛ این امر را نظام سلامت، بیمه، پزشک و پرستار ایجاد کرده است به طوری که 14 تا 16 درصد فقرا را ما ایجاد می‌کنیم یعنی از هر 7 فقیر یک نفر را نظام سلامت ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار