نماینده وزیر بهداشت در زاهدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

وضعیت سلامت دانش‌آموزان حادثه مدرسه زاهدان/ نیازی به اعزام آسیب دیدگان به پایتخت نبود

قدیمی گفت: تیم پزشکی دانش‌آموزان آسیب دیده حادثه مدرسه زاهدان، مجرب و نیازی به اعزام آن‌ها به تهران نبوده است.

استاندارد بودن اقدامات تیم پزشکی برای دانش‌آموزان آسیب دیده زاهدانی / نیازی به اعزام آسیب دیدگان به تهران نبود / دخیل بودن سازمان‌های مختلف در تأمین وسایل گرمایشی ایمنی و استانداردطیب قدیمی نماینده وزیر بهداشت در زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به دلیل آتش گرفتن مهد کودک و پیش دبستانی در شهر زاهدان چهار نفر از دانش‌آموزان دچار سوختگی استنشاقی  بخاری نفتی شده و به بیمارستان علی‌‌ابن‌ابیطالب زاهدان منتقل شدند.

وی ادامه داد: پزشکان بارها توصیه کرده‌اند که پیشگیری به مراتب بهتر از درمان است و اگر مسائل ایمنی را در مواجه با سوختگی یاد گرفته باشیم، این‌گونه حوادث برای ما تکرار نمی‌شود.

نماینده وزیر بهداشت در زاهدان اظهار کرد: به دلیل وقوع آتش‌سوزی در فضای بسته، دانش‌آموزان دچار سوختگی استنشاقی شده و شعله‌های آتش وارد مجاری تنفسی آن‌ها می‌شود که این نوع آسیب یکی از صدمات جدی در سوختگی استنشاقی به حساب می‌آید.

قدیمی افزود: تیم پزشکی بیمارستان متشکل از جراحی پلاستیک و بیهوشی در بیمارستان حاضر بوده و اقدامات درمانی مانند لوله‌گذاری برای دانش‌آموزان آسیب دیده انجام شده است اما به دلیل شدت آسیب وارده، 3 دانش‌آموز فوت کردند و مصدوم چهارم تحت مراقبت ویژه سوختگی بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان قرار دارد.

با انتقال دانش‌آموزان حادثه مدرسه زاهدان به تهران اتفاقی جدید رخ نمی‌داد

وی بیان کرد: به عنوان نماینده وزیر بهداشت از نزدیک بر روند درمان دانش‌آموزان آسیب دیده نظارت دارم، تیم پزشکی در نظر گرفته برای دانش‌آموزان آسیب دیده بسیار مجرب و با امکانات کافی و پیشرفته بوده است.

نماینده وزیر بهداشت در زاهدان اضافه کرد: همه امکانات و تجهیزات در بیمارستان علی بن ابی طالب وجود دارد و هیچ نیازی به انتقال 4 دانش‌آموز آسیب دیده به تهران نبوده است و در صورت انتقال مصدومان حادثه به تهران به دلیل سوختگی شدید استنشاقی  هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی داد.

قدیمی تأکید کرد: اقدامات انجام گرفته به وسیله تیم پزشکی در حد استاندارد و بدون هیچ‌گونه نقصی بوده است.

همه امکانات برای درمان دانش‌آموزان حادثه مدرسه زاهدان مهیاست

وی گفت: به عنوان جراح ترمیمی و نماینده وزیر باید بگویم که ما در سراسر کشور یک وظیفه فرابخشی فرهنگی اجتماعی داریم که بسیاری از نهادها و وزارتخانه در آن دخیل هستند، مسائلی مانند تأمین وسایل گرمایشی و انتقال وقت باید استانداردسازی در همه مکان‌ها به ویژه مدارس رعایت شود تا ما شاهد کاهش سوختگی در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار