توجه به کرامت انسانی از مبانی مهم انقلاب اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان توجه به کرامت‌های انسانی را از مبانی مهم انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

توجه به کرامت انسانی از مبانی مهم انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در جلسه کمیته فرهنگی و هنری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در مبانی پایه ای با سایر انقلاب های دنیا تفاوت های زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه دگرگونی وجه مشترک همه انقلاب های دنیاست اضافه کرد: اولین مبنای انقلاب اسلامی خاستگاه فرهنگی آن است که با اقتباس از فرهنگ عاشورا شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پرهیز از خشونت را از دیگر مبانی انقلاب اسلامی دانست و افزود: توجه به کرامت انسانی از دیگر مبانی مهم انقلاب است و توجه به این نکته باعث شد در طول تاریخ از بحران های مختلف به سلامت عبور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در چهل سالگی انقلاب قرار داریم و انقلاب ما به پختگی لازم رسیده است اضافه کرد: در این برهه از زمان نیاز است ضمن تبیین آرمان های انقلاب اسلامی، با کمک ابزارهای مختلف از جمله فرهنگ و هنر، شبهات به وجود آمده در سطح جامعه را پاسخ دهیم.

درویش نژاد با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب و مرتبط با ایام فجر فاطمی ابراز کرد: ابتکار و خلاقیت در برگزاری برنامه ها باید مد نظر قرار گیرد؛ ما به دنبال برنامه هایی هستیم که فراگیر بوده و ضمن جلب مشارکت‌های مردمی تاثیرگذاری مناسبی هم داشته باشد.

انتهای پیام/ ش

انقلاب اسلامی در مبانی پایه ای با سایر انقلاب های دنیا تفاوت  دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.