متولدان انقلاب؛

گفتگو با جوانی که محصولش به عنوان پیام‌رسان برتر انتخاب شد/ انجیدنی: این افتخار بزرگی برای انقلاب است که نیاز نرم‌افزاری کشور را خودمان تأمین می‌کنیم


مهدی انجیدنی از جوانان فعال در کسب‌وکارهای دانش‌بنیان است که می‌گوید در سال‌های بعد از انقلاب تعداد افرادی که فرصت ورود به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را دارند، بسیار بیشتر شده و به کشور ما در حوزه‌های دانش‌بنیان نیروی جوان و تحصیلکرده خوبی دارد.


گفتگو با جوانی محصولش به عنوان پیام‌رسان برتر انتخاب شد/ انجیدنی: این افتخار بزرگی برای انقلاب است که توانسته در حوزه نرم‌افزار نیاز کشور را برآورده کندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انقلاب اسلامی، یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ ایران و جزو انقلاب‌های بزرگ جهان محسوب می شود. انقلابی که توسط یک روحانی رقم خورد و برای سالهای آتی یک ملت، استقلال را رقم زد. انقلاب اسلامی ایران با عبور از فراز و نشیب های فراوان وارد چهلمین سال حیات خود شده و با گذشت چهار دهه، دستاوردهای ارزنده‌ای به ارمغان آورده است. دستاوردهای انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها در بهار چهل سالگی با کشورهای پیشرفته همترازی می‌کند. هر چند ملاک‌های انقلاب اسلامی با کشورهای پیشرفته، متفاوت است.

از دستاوردهای انقلاب می‌توان رویش‌هایی را نام برد که انقلاب را به عنوان هویتی مستقل به جهان شناخته و توانسته با اقدامات مؤثر برای یک ملت، دوستداران زیادی را در اقصی نقاط جهان بدست آورد. به گونه‌ای که در بسیاری از جنبش های آزادی‌خواه از انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری می‌کنند.

در همین راستا با یکی از جوانان انقلابی موفق گفتگویی داشتیم، جوانی که توانست همگام با فناوری پیش رود و در حوزه نرم‌افزار و آی‌تی حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. مهدی انجیدنی مدیر پیام رسان گپ است که سابقه‌ای نزدیک به بیست سال فعالیت در این حوزه دارد و در این سال‌ها توانسته موفقیت‌های بسیاری به دست آورد.

گفتگو با جوانی محصولش به عنوان پیام‌رسان برتر انتخاب شد/ انجیدنی: این افتخار بزرگی برای انقلاب است که توانسته در حوزه نرم‌افزار نیاز کشور را برآورده کند

مهدی انجیدنی مدیر پیام‌رسان گپ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دستاوردهای انقلاب گفت: در حوزه خدمات فنی و مهندسی لایه‌بندی و سطوح مختلفی وجود دارد. برخی از خدمات فنی و مهندسی در بسیاری از کشورها در سطح low technology و در برخی دیگر high technology وجود دارد و تعداد معدودی از کشورها به صورت فوق پیشرفته فعالیت دارند. ایران یکی از آن کشورهایی است که توانسته در زمینه صنایع نرم افزار در سطح هایتک فعالیت کند و با ساخت پیام‌رسان داخلی خود را در رده‌بندی پیشرفته‌ترین صنعت نرم‌افزاری قرار دهد.

وی تأکید کرد: این افتخار بزرگی برای انقلاب اسلامی است که توانسته در حوزه نرم‌افزار تمام نیازهای کشور را برآورده کند. ما در حوزه‌های پردازش و پخش تصاویر ویدیویی، پردازش و پخش موزیک، رمزنگاری محتوای ویدئویی و بسیاری از مسائل دیگر در حوزه نرم‌افزار پیشرفت خوبی داشتیم و توانستیم سایت‌ها و نرم‌افزارهای بزرگی در ایران به وجود آوریم.

انجیدنی در خصوص تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم‌هایی که ناجوانمردانه علیه کشورمان تحمیل شده، موجب شده در یک سری از صنایع پیشرفت داشته باشیم و بتوانیم مقاومتر از همیشه روز پای خود بایستیم و نیازهای کشور را در این حوزه محقق کنیم.

مهم ترین دستاورد انقلاب

بعد از انقلاب یکی از مواردی که رشد خوبی داشته، تعداد دانشگاه‌ها و افراد تحصیلکرده در کشور است. تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در شاخه مهندسی موجب شده نیروی کار زیادی پرورش داده شود و این حجم نیروی کار در حوزه فناوری دلیلی برای رشد افراد در این زمینه باشد.

مدیر پیام‌رسان گپ اظهار کرد: شاید یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب در حوزه فناوری، فراگیری آموزش‌های دانشگاهی و سطوح عالی باشد، به گونه‌ای که حتی در شهرستان‌های کوچک برای تسهیل در تحصیل، دانشگاه ایجاد شده است. تعداد افرادی که می‌توانند درس بخوانند و همچنین فرصت ورود افراد به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان بسیار بیشتر شده و به نظر می‌رسد کشور ما در حال حاضر در حوزه‌های دانش‌بنیان به واسطه پشتوانه علمی‌ای که دارد، توانسته نیروی جوان و تحصیلکرده خوبی داشته باشد.

تحریم‌ها و اثرات آن بر کشور و رویش‌های انقلابی

مهدی انجیدنی در رابطه با تحریم‌ها و اثرات آن بر کشور گفت: هدف از تحریم‌ها علیه ایران، دچار مشکل کردن کشورمان بوده اما از طرفی افراد نخبه داخل کشور تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با تلاش، نیازها را پیاده‌سازی و برآورده کردند. تحریم‌ها شرایط سازندگی را به وجود آوردند و دلیلی برای عزم راسخ ملی شدند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل به وجود آورنده این عزم و اراده این بود که تولیدکنندگان داخلی رقیب خارجی نداشتند و این موضوع موجب شد، بی‌دغدغه بر پیشرفت تمرکز داشته و وقت کافی را اختصاص دهند تا این چنین خروجی با کیفیت‌تری داشته باشند. تحریم عاملی بود که مصرف‌گرایی در حداقل و تولیدگرایی در حداکثر خود قرار گیرد.

گفتگو با جوانی محصولش به عنوان پیام‌رسان برتر انتخاب شد/ انجیدنی: این افتخار بزرگی برای انقلاب است که توانسته در حوزه نرم‌افزار نیاز کشور را برآورده کند

تفاوت در قبل و بعد از انقلاب اسلامی

مدیر پیام‌رسان گپ خاطر نشان کرد: من فرزند انقلابم و نمی‌توانم مقایسه صحیحی از قبل و بعد از انقلاب داشته باشم اما با صراحت می‌گویم بعد از انقلاب اسلامی در یک سری از زمینه‌های حوزه تولید از ظرفیت جوانانمان بهره‌گیری صحیحی داشتیم اما در حوزه‌های مدیریتی به جوانان اهمیت بسیاری داده نشد. در حوزه کسب‌وکارهای نوپا جوانان دلیل راه‌اندازی و مدیریت صحیح بودند اما در لایه‌های کلان همچون صنایع، سازمان‌ها و حکومت‌ها، حجم کمتری از بهره‌گیری فناوری را نظاره می‌کنیم. دلیل این موضوع این است که به جوانان آن طور که باید و شاید اعتماد نشده است؛ یعنی همان جوانانی که دارای تخصص به روزی هستند و باید جایگزین مدیران قدیمی و بازنشسته شوند تا کشور با شتاب بیشتری در مدار فناوری و دانش پیش رود.

حضور موثر جوانان

وی تصریح کرد: به طور کلی در همه جای دنیا موتور محرک هر کشوری، جوانان آن جامعه هستند و این یک موضوع ثابت شده است. در همه جای دنیا تلاش می‌کنند به هر شکلی سن استفاده از ظرفیت جوانان را کاهش دهند و حتی از نوجوانان به عنوان یک تیم امید قبل از نهایی شدن استفاده، بهره‌گیری کرنند.

مدیر پیام رسان گپ توضیح داد: دلیل این موضوع این است که در پیشرفت چند فاکتور مهم مانند پشتکار، توان، هوش، خلاقیت و... است که شاید یکی از مهمترین آنها ریسک‌پذیری باشد. اکثر پیشرفت‌های روز دنیا هم با بکارگیری عاملی مثل ریسک‌پذیری انجام می شود. این خصیصه در سنین جوانی بسیار بیشتر دیده می‌شود و هرچه سن افزایش پیدا کند، قدرت اجرای این ویژگی کاهش می‌یابد و به همین منظور نتیجه‌گیری می‌شود که باید ظرفیت جوانان را افزایش داد. برای مثال فروشگاه‌های اینترنتی موفقی که داریم، با اقتدار جوانان راه‌اندازی شده‌ و توانسته‌اند به عنوان بهترین استارتاپ شناخته شوند. این‌ها نمونه‌های اثبات‌شده‌ای است که نشان می‌دهد فعال‌ترین پروژه‌ها در بخش خصوصی توسط افراد زیر 30 سال رخ داده است.

انجیدنی در پایان عنوان کرد: اینها توانمندی‌هایی است که خداوند در وجود یک جوان قرار داده است. هر چقدر یک کشور از این جوانان استفاده کند، بی‌شک در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد و حتی در حدیث‌ها و روایات بسیاری به بهره‌گیری از جوانان توصیه شده است.

گزارش از سـارا کیـا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ دی ۱۳۹۷
گپ عالیه خدایش 7 ماه دارمش و برای همه فامیل هم نصب کردم
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۰۹:۵۷ ۱۲ دی ۱۳۹۷
من یه بار گپ نصب کردم و خوشم نیومد ازش و پاک کردم
آخرین اخبار