بحران زیست‌محیطی انباشت زباله در پارک‌های ملی آمریکا در پی تعطیلی دولت ترامپ

تعطیلی دولت آمریکا و در عین حال باز ماندن پارک‌های ملی به روی عموم مردم باعث انباشت زباله در این پارک‌ها شده است.

بحران زیست‌محیطی انباشت زباله در پارک‌های ملی آمریکا در پی تعطیلی دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، به دنبال تعطیلی دولت آمریکا، هم اکنون بسیاری از پارک‌های ملی این کشور با مشکل انباشت زباله‌ مواجه شده‌اند زیرا با وجود تعطیلی دولت آمریکا و کارکنان آن، این پارک های ملی همچنان به روی بازدیدکنندگان باز هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت دونالد ترامپ با وجود تعطیلی، همچنان بسیاری از پارک ها را به روی عموم مردم باز گذاشته است. این درحالی است که نگهبانان این پارک‌ها و دیگر کارکنان فضای سبز در مرخصی اجباری به سر می برند. مقامات هشدار داده‌اند که انباشته شدن این حجم از زباله به پارک‌ها آسیب جدی وارد خواهد کرد.

«جان گاردر»، مدیر ارشد بودجه در سازمان حفاظت از پارک های ملی اعلام کرد: ما واقعا نگرانیم که این مسئله به منابع طبیعی در پارک ها و همچنین مصنوعات تاریخی و فرهنگی ما آسیب زیادی وارد کند. این واقعا یک سناریوی وحشتناک است. ما واقعا نگران تأثیر آن بر امنیت بازدیدکنندگان هم هستیم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در تعطیلی هایی که پیشتر در دولت آمریکا اتفاق افتاده بود، علاوه بر کارکنان دولت، پارک های ملی هم تعطیل می شدند. «جرمی بارنوم»، سخنگوی سازمان پارک های ملی اعلام کرد: بر اساس برنامه های این سازمان، مقامات آمریکا باید مکان‌هایی را که با انباشت زباله ها به یک تهدید برای بهداشت و سلامت حیات وحشت تبدیل می شوند، تعطیل کنند.

تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد دوازدهمین روز خود شد. از روز شنبه هفته گذشته به دنبال بی‌نتیجه ماندن رایزنی ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره بر سر تأمین بودجه مالی مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک، بخش‌هایی از دولت آمریکا همچنان تعطیل است. در پی این تعطیلی به هزاران کارگر فدرال مرخصی اجباری داده شده است.

دونالد ترامپ خواستار تخصیص بودجه ای به ارزش 5 میلیارد دلار برای ساخت یک دیوار مرزی در امتداد مرز مکزیک است که دموکرات‌ها با آن به مخالفت پرداختند. ترامپ از دوره رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده داده بود که برای جلوگیری از هجوم مهاجران، یک دیوار در امتداد این مرز احداث خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار