مراجع تقلید عنوان کرد؛

یاس و ناامیدی درجامعه از اهداف اصلی دشمنان است/مراجع تقلید برضرورت توجه به آبادانی مناطق محروم تاکید کردند

آیت الله مکارم شیرازی گفت:ایجاد فضای یاس و نا امیدی در جامعه از اهداف اصلی دشمنان در راه انداختن جنگ اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی در دیدار فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با تاکید بر خدمت رسانی امیدآفرین در نقاط مختلف کشور، خواستار توجه این قرارگاه به استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بکارگیری نیرو‌های بومی در انجام پروژه‌های مختلف شدند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به شرایط فعلی اقتصاد کشور و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت نجیب ایران گفت: در این شرایط علاوه بر استقامت و ایستادگی ملت،آن چیزی که نقشه‌های شوم دشمنان در جنگ اقتصادی را نقش بر آب می‌کند انجام فعالیت‌های عمرانی امید بخش در سراسرکشور، با درنظر داشتن اتکا به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از توانمندی و تجربه بخش خصوصی است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: از قرارگاه خاتم الانبیا انتظار می‌رود علاوه بر انجام فعالیت‌های اقتصادی با ساخت مدارس، مساجد و ... به مسائل فرهنگی در مناطق مختلف توجه کند چرا که متاسفانه بی توجهی به مسائل فرهنگی و حضور نداشتن روحانیت در برخی مناطق روستایی و محروم، تبعات زیادی برای اهالی آن مناطق داشته است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ایجاد فضای یاس و نا امیدی در جامعه از اهداف اصلی دشمنان در راه انداختن جنگ اقتصادی است، از مسئولان این قرارگاه خواست با اطلاع رسانی صادقانه، کامل، درست و مناسب از طریق رسانه ملی و روزنامه‌ها، همایش‌ها و سمینار‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات و خدمات انجام شده خود طی این سال‌ها را به گوش عموم مردم برسانند تا امید در دل مردم زنده و یاس از بین برود.

آیت الله سبحانی نیز در این دیدار خدمت رسانی به مناطق محروم و انجام فعالیت‌های عمرانی با هدف توسعه و آبادانی کشور را ارزشمند توصیف کرد و گفت: از مسئولان این قرارگاه می‌خواهیم با بکارگیری ظرفیت‌های موجود، استفاده از نیرو‌های بومی و حمایت دولت، تمام توان خود را در جهت سازندگی و رفع مشکلات مردم بکارگیرند.

وی خواستار توجه بیشتر این قرارگاه نسبت به سازندگی مناطق غرب و شمال غرب کشور شد و عنوان کرد: از مسئولان قرارگاه خاتم می‌خواهیم به مناطق کوهپایه‌ای که مردم در دسترسی به راه‌ها با مشکلات زیادی روبرو هستند توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی هم، تشکیل و فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را در این راستا ارزیابی کرد و گفت: کار این قرارگاه در کشور بسیار تاثیرگذار، نقش آفرین و مقدس محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در جهت احیای مجدد عظمت اولیه اسلام در کشور گام برداشت تصریح کرد: اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به این هدف والا کمک می کند.

آقای سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از عملکرد ۳۰ ساله این قرارگاه بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیا هم اکنون حدود ۲۴۰ پروژه در کشور را در دست اجرا دارد ابراز کرد: با این وجود قرارگاه خاتم الانبیا به قرارداد‌های تا ۱۵۰ میلیارد تومان وارد نمی‌شود تا بخش خصوصی بتواند نقش خود را در کشور ایفا کند.

آقای محمد توجه به اقتصاد مقاومتی را از مهمترین سیاست‌های این قرارگاه ذکر کرد و افزود: ورود به حوزه تولید محصولات پایین دست پتروشیمی که باعث خروج بخش زیادی از ارز کشور می‌شود از مهمترین این اقدامات است.

انتهای پیام/ح

تاکید مراجع بر ضرورت توجه به آبادانی مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.