شوخی‌های خنده‌دار شهید مدافع حرم در محاصره داعش +فیلم

ویدئویی از روحیه عجیب شهید مدافع‌حرم محمدرضا سنجرانی در محاصره داعش و هنگامی که گلوله دو انگشتش را سوراخ کرده بود را مشاهده می‌کنید.

شوخی‌های خنده‌دار شهید مدافع حرمی که در محاصره داعش بوده استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روحیه بالا و شاداب شهدای مدافع حرم در طول دفاع شجاعانه و دلیرانه آن‌ها از حرم مطهر اهل بیت علیهم السلام زبانزد است و یاران و همرزمان شهدای مدافع حرم در بیان خاطرات خود از این شهدا به بیان آن می‎پردازند.

شهید مدافع حرم محمدرضا سنجرانی یکی از شهدای مدافع حرمی است که همچون سایر همرزمان خود در شرایط سخت جنگ نیز روحیه شاد و با نشاط خود را حفظ کرده و با وجود مجروحیت شدید با آن‌ها در حال بگو و بخند است.

این شهید مدافع حرم  در سال ۱۳۵۶ در بیمارستان بنت‌الهدی شهر مشهد در خانواده‌ای که با نام ایثار و شهادت آشنا بود، به دنیا آمد. پدرش رزمنده دفاع مقدس بود و حضور وی در جبهه‌های جنگ تحمیلی از جمله خاطرات اصلی محمدرضا بود. به گفته پدر شهید سنجرانی وی کارمند بانک و مربی آموزش نظامی بسیج نیز بود.

از وقتی خودش راه خدا و پیامبر (ص) را شناخت، در مسجد، جلسه قرآن و مجالس روضه حضور پیدا می‌کرد، مادرش هم از سادات بسیار معتقد بود و رضا را در کودکی با خودش به مجالس مذهبی می‌برد.

شهید محمدرضا سنجرانی را در میان شهدای مدافع حرم به نام «کرار» می‌شناختند و از جمله رزمندگان همرزم او در مناطق عملیاتی سوریه می‌توان به برخی از شهدای مشهور لشکر  فاطمیون همچون شهید مرتضی عطایی و شهید حسن قاسمی دانا اشاره کرد.

این شهید مدافع حرم سرانجام در مهرماه سال ۱۳۹۶ و مصادف با دوم محرم الحرام در منطقه دیرالزور در نبرد با تکفیری‌ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


بیشتر بخوانید: شهیدی که در دمای ۸ درجه زیر صفر ۴۰۰ متر را برای شناسایی سینه‌خیز رفت


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، مدافعان حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام بر دلاور مردان غیور سیستانی شهید رضا سنجرانی و شهید حسن قاسمی دانا.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
شهید سنجرانی مشهدی بودن در کلیپ هم اشاره میکنند پارک سیمرغ راه اهن داخل مشهد هست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۰۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
آرزوم جهاد در راه رضای خدا و شهادت در راه رضای خداست
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
خدایا عاقبت مرگ ماراشهادت قراربده...امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
هر کسی توی زندگی یه هدف داره ؟ دارم فکر می کنم هدف والاتر از این هم هست ؟ به مولا شرمندتونیم ،
یه گروهک راه افتاد و به وحشیانه ترین شکل ممکن شروع به قتل عام مرد و زن و کودک مردم مظلوم از عراق و سوریه به شکل فاجعه وارد تا ایران و ... کشورهای اروپایی کرد و یه دنیا ساکت نشست ، اما شماها نتوستید تماشاگر این قتل عام باشید ، الانم من پر رو یه درخواست ازت دارم دلم صافه اما آرامشم از دست رفته
شهید بزرگوار می خوام با خودت دردو دل کنم تو رو خدا واسطه من شو ، کلی هدف دارم نیتم خیره ، خدایا هممون رو عاقبت به خیر کن توی این دنیا کم لطفی خیلیا شامل حال مظلومین میشه و گرگ بودن هم به ما نیومده ، خداوندا خودت از دلم خبر داری چشمم به لطف تو ، گناهانم رو ببخش سعی می کنم مثبت تر از همیشه باشم و خودمو پاکتر از قبل کنم.

الهی به امید خودت.
Iran (Islamic Republic of)
سعید از پاوه
۱۹:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
بسم رب الشهداء و الصدیقین
با توجه به تحقیقات و مطالعات با توفیقات حی لایزال به مومنان منتظر شهادت می گویم والله و بالله و تالله از این راه بالاتر نصیب غیر از انبیاء و صدیقین و شهداء نشده هرگز لحظه در حقانیت صراط مستقیم به خود شک و تردید راه ندهید و مواظب اعمال و گفتار و نیت های برخواسته از قلوب سلیمتون باشید که در هیچ دین و مذهبی همچون جام عسلی را کسی روزی از روزها نچشیده...نمی دونم درد دلم را ...
به خاطر خدا برام دعا کنید حداقل( در راه تحقیق و دعوت الی الحق با نهایت افسوس توفیقی اونچنانی نداشتم چراکه دیر رسیدم ) العیاذ بالله قبلا ضال و مضل بودم
هرگز باور نمی کنم جز تکه تکه شدن در امتداد ولایت مولی علی علیه السلام و اولاده المعصومین .راه نجاتی دیگر داشته باشم
هر چه شیاطین جن و انسی بگویند...اهمیت ندهید....
هوالاول و الآخر و الظاهر و الباطن و و هوالحکیم العلیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
درود به شرافتت واقعا بامزه بود البته درود به غیرت این عزیز خدا پشت پناهت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
دلتون شاد در دنیا و آخرت که با غیرت علوی تان دل رسوالله صلوات الله علیه و آله و ائمة معصومین علیهم السلام را شاد کردید ، زنده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
تا ابد مدیون این عزیزان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۸ دی ۱۳۹۷
مرگ بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
کجا در محاصره بودند؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۷
شیر مرد دستتو نشون میدی ما رو بیشتر شرمنده میکنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
روحش شاد